• Anonym (.)

Tvungen att föda barnet..

för att göra en lång historia kort..

är snart 17 år
    träffade en kille och vi hade sex

jag blev gravid
      , han berättade för sina föräldrar, som berättade för mina 

och nu vill jag göra abort men min mamma hotar med väldigt hemska saker om jag gör det
    snälla behöver råd :/    

• Svar på tråden Tvungen att föda barnet..
  • Litet My

Du skall lyssna till vad DU vill. Du kan också be att få prata med kurator eller psykolog på MVC om du kontaktat dem som kan ge dig stöd. Dock skall beslutet vara DITT eget, det är ditt barn och din kropp och du som väljer om du vill föda barnet eller inte, inte dina föräldrar.

Stå på dig.

• Anonym (….)

Lyssna på vad du vill göra. Och gå till en ungdomsmottagning och prata med någon som kan hjälpa dig. 
    Du måste få bestämma detta själv. Du är ung och att skaffa ett barn nu betyder att du har ett ansvar för det barnet 20 år fram i tiden.

Jag tycker personligen att du ska få bestämma det själv. 
    Du har lagen på din sida att bestämma detta själv. Och din mamma kanske behöver ändra sin vy om detta.

Du gjorde ett misstag och ska inte behöva lida över detta. Du borde få stöd från din mamma.

Viktigt att du i framtiden skyddar dig. Så du slipper dessa svåra beslut.

• Anonym (...)

Om inget annat funkar så gör abort och säg att du fått missfall. Det är din kropp och ditt val. Hoppas allt löser sig.

• Anonym (kri)

Få hjälp via ungdomsmottagningen och lämna din mamma utanför detta. Det är ditt beslut

• Anonym (Dum mamma)

Gör en abort och säg att du fått missfall.

• Anonym (ditt val)

Det är ditt val och din kropp. Det är du som ska ta hand om detta barn i minst 18 år framöver, inte din mamma. Så lyssna inte på henne! Gå till ungdomsmottagningen, din mamma behöver inte veta nåt. Som andra här säger, du kan göra abort och säga att du fått missfall.

• lillajag82

Du har lagen på din sida. Ingen kvinna i Sverige ska behöva föda ett barn under tvång.
    Du ska naturligtvis göra en abort om det är det som känns bäst.
    Tvingar kärringen dig att behålla så kan HON ta hand om ungen sen då...... Hon kan inte tvinga dig att ta hand om ett barn..

• Anonym (Detta)
    Anonym (Dum mamma) skrev 2013-11-24 10:23:43 följande:
    Gör en abort och säg att du fått missfall.
  • jashrinah

gör en abort och prata med socialen så du får flytta ifrån din hemska mamma ! 

• miinimee1981

Jätteviktigt att du gör det som känns bäst för dig, allting ordnar sig även om att leva på Försörjningstöd inte är något att sträva efter, så finns det ekonomiskt stöd och hjälp att få. Jag var 17när jag blev gravid och jag bestämde direkt för att Behålla mitt lilla pyre mitt beslut och det har jag aldrig ångrat, Hon är idag lite mer än 14år. Skicka gärna personligt mail å skriv av dig så finns jag som stöd för dig. Stå på dig och gör det dom bara känns rätt å riktigt för dig

Svar på tråden Tvungen att föda barnet..