Inlägg från: Anonym (undrar, döm mig inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (undrar,  döm mig inte)

Sen abort för att ev lindra endometrios

Jag har gjort mycket för att få bukt med min endometrios... varit i kemiskt klimakterie, visanne, p-piller, operation osv...

Många (majoriteten) säger att föda ett barn lindrade symptomen/tog bort symptomen...
    Jag undrar nu:

Skulle det funka att göra en sen abort och därmed få lindrade symptom av sjukdomen?
    Jag är så trött på att ha ont...
    Eller har ni något annat tips?

• Svar på tråden Sen abort för att ev lindra endometrios

Jag går just nu på dubbla piller.

Jag har åkt in flertalet gånger (över 100 ggr) med ambulans till sjukhuset.

Jag blir nekad och kränkt, personalen på sjukhuset skrattar åt mig när jag behöver hjälp.

Jag är opererad för en månad sen ungefär och jag har fortfarande djupa smärtor.

När jag gjorde min operation så sa dom att så mycket endometrios som jag har, är mycket ovanligt i min unga ålder, det är inte ens normalt för någon som är 40.

Jag är desperat att bli kvitt min smärta, om det är så att jag ska behöva ta mitt liv för att folk ska förstå att andra med samma olidliga smärta faktiskt behöver hjälp.

Jag ringer åtaliga gånger till sjukhuset och bokat tider till läkaren som aldrig ringer upp... det känns som att hela världen är emot en alla tider på dygnet.

Jag har försökt ALLA vägar snart, och ja, jag är ung och säkert en hemsk människa, och det är klart att jag ser skillnad på mf och abort... men om det nu är så att jag är så pass desperat att bli kvitt smärtan för att inte ta mitt eget liv så är det bara så...

Och jag vet att det inte alls är säkert att det kommer att gå, inget annat har fungerat tidigare heller... jag har inte haft mens på ca 4 år... men smärtan finns kvar och jag har även diagnostiserat att jag lider av kronisk smärta... men jag blir trots detta nekad all form av smärtlindring. Jag har varit tvungen att lägga hela mitt liv på hyllan pga denhär äckliga sjukdomen... jag orkar inte.

Förlåt för att jag upprört er oförstående...

Jag skrev att vissas svar var patetiska...

Jag känner inget förtroende, jag skrev: DÖM MIG INTE.

Och vem säger att det är enkelt för mig att göra det??

Det är inte snälla svar jag fått (förutom typ 2-3 st), det är påhopp.

Jag har ringt till uppsala men fick svaret att jag inte får komma dit eftersom att jag bor i stockholm, å där finns huddinge, där hjälpen är= 0.

Sen är det även så att jag inte har någon runt mig som stöd. Jag har haft ett helvete sen jag var 4 ungefär, så det är mycket som spelar in i att det är förjävligt i mitt ställe...

Det är liksom... ingen som förstår när man säger att jag behöver smärtlindring för att kunna orka fysiska saker vissa dagar i månaden... men ingen hjälp finns att få.

Jag skulle väldigt gärna vilja skaffa barn nu.

Jag har dessvärre inget jobb... och därmed inga pengar typ....

Men jag har ett bra förhållande och äger min egna lägenhet... men jag måste ju även Ta Hänsyn till min partner... och välja bort det som jag kanske skulle må bättre av (inte helt säkert, jag vet)...

Jag blev hemskickad med mina p-piller för ett år framöver.

Jag har en tens här hemma men det bara kittlas och då spänner jag mig och om jag ska ha på den nivå när det inte längre kittlas, ja då gör det bara ont pga själva tensen :/

Jag har ändrat min kost. Jag som älskar pasta och läsk/alkohol har slutat med allt sånt, rött kött är inte ens att tänka på längre, allt kött är vitt... (fläsk)...

Jag har börjat powerwalka ca 6 km/dag och simma ca 2 dagar i veckan (för att det gör gott för kropp och psyke) men när man sen kommer hem så dör jag på soffan, ofta för att jag får ont av ansträngningen...

Jag skulle vilja göra en till operation, för att verkligen vara säker på att de fick bort allt... men hur gör man då?

Jo, jag vet, men att hitta rätt läkare är inte det lättaste när jag bara får höra "nä din läkare är bra, du ska inte byta läkare"... jag vet inte vart jag ska vända mig...

Svar på tråden Sen abort för att ev lindra endometrios