Inlägg från: Cookies |Visa alla inlägg
  • Cookies

Sen abort för att ev lindra endometrios

Anonym (undrar, döm mig inte) skrev 2013-11-24 20:15:39 följande:
    Jag skrev att vissas svar var patetiska...

Jag känner inget förtroende, jag skrev: DÖM MIG INTE.

Och vem säger att det är enkelt för mig att göra det??
    Det är inte snälla svar jag fått (förutom typ 2-3 st), det är påhopp.

Jag har ringt till uppsala men fick svaret att jag inte får komma dit eftersom att jag bor i stockholm, å där finns huddinge, där hjälpen är= 0.

Sen är det även så att jag inte har någon runt mig som stöd. Jag har haft ett helvete sen jag var 4 ungefär, så det är mycket som spelar in i att det är förjävligt i mitt ställe...

Det är liksom... ingen som förstår när man säger att jag behöver smärtlindring för att kunna orka fysiska saker vissa dagar i månaden... men ingen hjälp finns att få.
    Jag känner verkligen med dig! Har också endometrios och har varit på endometrios-avdelningen i uppsala. Dom vill ju verkligen hjälpa och har många patienter som reser långt. Pröva ring en gång till. Förklara att du inte känner dig trodd/får någon respons i huddinge och hur desperat du känner dig. Dom kanske kan göra ett undantag ändå?

Däremot så tror jag inte att göra en sen abort är något alternativ. Som du själv säger så är det långt ifrån en garanti från att bli bra och dessutom så blir man sällan bra på "riktigt" av en graviditet utan den ger kroppen en chans att läka vilket gör att man har ett skov efter graviditeten. Sen brukar endometrios-härdarna växa till sig sig igen så småningom och smärtan kommer tillbaka. Självklart är det individuellt men så förklarade iaf min läkare det för mig.
    Sen är det ju något bara du kan veta men frågan är om du fixar att göra en abort sent när du egentligen vill ha barn? Och vad det i sin tur gör med ens mående. Smärta är ju inte lättare att handskas med när man mår dåligt.
Svar på tråden Sen abort för att ev lindra endometrios