Inlägg från: Anonym (hjäälp!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hjäälp!)

Misslyckad abort ? hjälp mig!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra så jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

I slutet av augusti gjorde jag abort. Jag är 17 år och mina föräldrar skulle döda mig om de visste att jag haft sex. Jag gjorde i alla fall abort när jag var ungefär i vecka 6. Allt gick bra och jag fick ta ett test hemma sen för att se att jag inte var gravid. Testet var negativt.
    Nu har jag mått dåligt ett tag och även fast jag inte ens haft sex sen aborten så blev jag så paranoid att jag tog ett test och det var positivt! Jag
    Jag kan verkligen inte få barnet, men det känns inte som om jag kommer klara att föda ut det för jag måste väl ha gått ganska långt nu? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Misslyckad abort ? hjälp mig!
  • Anonym (hjäälp!)

Funkar det att ringa ungdomsmottagningen då? Känner en lite där som hjälpte mig att boka aborten på sjukhuset. Kan man dölja sen abort ?

• Anonym (hjäälp!)

Var på gyn och de sa att jag är i vecka 19+4 och då måste jag föda fram barnet. Fick massa broschyrer, men fattar inte hur jag ska klara det. Jag kan inte få barnet, men jag kan inte heller fatta hur jag ska klara att föda fram det nu och det dör! Vad ska jag göra?!

• Anonym (hjäälp!)

Tack!

Finns det någon som fött ut barnet i vecka 19?

• Anonym (hjäälp!)
    Pluttesnuttan skrev 2013-11-25 19:57:58 följande:
    Du måste kunna få hjälp av samhället så du kan föda ditt barn. Det kam förstöra livet för dig att ta bort barnet i v. 20 kontakta socialförvaltningen. Massa kramar ❤️❤️❤️
    Men jag kan verkligen inte ta hand om ett barn och jag vet inte om jag vill heller, men abort nu känns hemskt.
  • Anonym (hjäälp!)

Jag har varit hos en kurator och pratat idag och jag har berättat för en kompis som ska stötta mig. Vill inte berätta för mamma och pappa innan jag bestämt vad jag ska göra, de kommer bara pressa mig att behålla och ta hand om barnet! Jag vet inte vad jag vill göra, men kuratorn skulle hjälpa mig att prata med soc imorgon och försöka hjälpa mig att bestämma!
    Vill bara dö!

• Anonym (hjäälp!)
    Anonym (kajsa) skrev 2013-11-26 16:53:43 följande:
    TS: Beklagar att du hamnat i den sitsen. Men vet de säkert att du fortfarande är gravid? Har du fått göra ultraljud osv? Jag har fött ett barn i v 18 (17+4).. Men inte en abort, utan ett avbrytande pga att barnet var sjukt. Det är en jobbig upplevelse. För mig tog det ca 8 timmar innan han kom ut. Det är ju ett litet barn som kommer. Jag kan inte råda dig hur du ska göra, det är ditt beslut. Jag bara vet att du kommer att behöva hjälp oavsett hur du väljer. Bra att du har en kurator till hands, använda denne flitigt =). Hoppas du kommer fram till en bra lösning.
    Gjorde ultraljud igår. Vet inte om jag klarar att se bebisen när den kommer ut, måste man det?
  • Anonym (hjäälp!)
    Anonym (?) skrev 2013-11-26 17:05:30 följande:
    Pappan till barnet, vet han? Vad säger han? Är såklart ditt val, men han kanske kan hjälpa dig på något sätt? 

Har också gjort en sen abort och jag rekomenderar inte det. Det är hemskt! Men väljer du det valet så finns det stöttning av kurator osv att få! Personalen brukar vara underbara vid såna tillfällen, iaf i mitt fall! 
    Vi var bara tillsammans i en månad ungefär och känner inte varandra så bra längre. Vi har inte pratat på flera månader och han vet inte om graviditeten. Är rätt säker på att han inte vill ha barn alls och han vore ingen bra pappa. Bara min kompis som vet.
  • Anonym (hjäälp!)
    Anonym (?) skrev 2013-11-26 17:13:12 följande:
    Okej, men OM du bestämmer för att behålla, föda och adoptera eller föda och behålla så behöver han ju veta det. 

Om du vill prata med någon som gjort sen abort, och har barn så kan du få prata med mig. Säg till så tar jag bort anonymiteten  
    Jo, jag vet det. Kan han kräva att få barnet om jag skulle föda det och adoptera bort? Tack :)
  • Anonym (hjäälp!)

Gjorde abort i fredags och har varit hos en kompis fram tills nu. Både hon och hennes mamma var med och de ljög för min skull till mina föräldrar.

• Anonym (hjäälp!)
    Kerstin 689 skrev 2013-12-01 22:22:00 följande:
    Styrkekramar till dig, hur mår du nu?
    Just nu ledsen, men ändå okej. Jag var på något sätt förberedd på del hela eftersom abort planerades utifall jag ville redan från att jag fick reda på graviditeten "igen". Jag tror det värsta kommer när det lagt sig lite.
Svar på tråden Misslyckad abort ? hjälp mig!