Inlägg från: Anonym (kajsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kajsa)

Misslyckad abort ? hjälp mig!

TS: Beklagar att du hamnat i den sitsen. Men vet de säkert att du fortfarande är gravid? Har du fått göra ultraljud osv? Jag har fött ett barn i v 18 (17+4).. Men inte en abort, utan ett avbrytande pga att barnet var sjukt. Det är en jobbig upplevelse. För mig tog det ca 8 timmar innan han kom ut. Det är ju ett litet barn som kommer. Jag kan inte råda dig hur du ska göra, det är ditt beslut. Jag bara vet att du kommer att behöva hjälp oavsett hur du väljer. Bra att du har en kurator till hands, använda denne flitigt =). Hoppas du kommer fram till en bra lösning.

• Anonym (kajsa)
    Anonym (hjäälp!) skrev 2013-11-26 16:59:44 följande:
    Gjorde ultraljud igår. Vet inte om jag klarar att se bebisen när den kommer ut, måste man det?
    Nej, du måste inte se barnet. Det väljer du själv. Personalen är oftast fantastiska i såna här situationer. Så de kommer att hjälpa dig på bästa sätt.

Men tja, som flera andra varit inne på så är ju adoption också ett bra alternativ om det är helt uteslutet för dig att behålla barnet. Om du och pappan till barnet inte har så mkt kontakt så vore det ju inte troligt att han skulle motsätta sig en adoption. Soc kan säkert hjälpa dig med att reda ut en hel del frågetecken omkring adoption. Stort lycka till oavsett vad du gör!
Svar på tråden Misslyckad abort ? hjälp mig!