• Anonym (Osäker)

Så glad men ändå så ledsen

Hej! Jag är mamma till en underbar liten gosse som snart blir 3 år. 
    Är nu gravid med nr 2. Är i v 9+5. Jag är så lycklig och vill skrika ut det till hela världen!
    Men det vågar jag inte. Min sambo vill inte ha ett till barn ännu. Han känner sig inte mogen att ta på sig ansvaret för en till säger han. Han har panik och mår dåligt. Kan inte sova om nätterna och känner sig stressad.
    Han vill att jag bokar tid för en abort.
    Känns fruktansvärt . Vad jag än gör så blir någon av oss olycklig. 
    Vi har haft en del problem i vårt förhållande och jag har varit väldigt deprimerad. Jag har med sannolikhet inte varit den bästa mamman från och till pga min depression. Men den senaste tiden har allt känts så bra. Jag har varit lycklig igen och jag älskar min lille gosse så mycket att det känns som att hjärtat ska sprängas. 
    Både jag och min sambo är ensambarn och jag vill så gärna ge vår son ett syskon.
    För det var alltid vad jag ville ha som liten.
    Jag vill så gärna vara lycklig och ha med min sambo på det här tåget, få allt stöd och all kärlek som man behöver som gravid. Jag vill inte trampa honom på tårna och bestämma något så viktigt över huvudet på honom.
    Men gör jag en abort som han vill så vet jag inte hur jag någonsin ska kunna förlåta honom.  

Hur ska jag resonera och tänka för att komma till ett beslut??
    Känns bara som att det är kaos och krig i huvudet och jag vill bara gråta.
    Någon som befinner sig i samma situation eller har gjort det?  

• Svar på tråden Så glad men ändå så ledsen
  • Anonym (suck!)

Om ni visste att du kunde bli gravid varför använde ni inget skydd?

• AntonsMamma

-> ¨suck¨
    Vi hade skydd. Tack för att du inte tar saker för givet. Och om du inte har svar på mina frågor eller kunde komma med varken råd eller stöd så behöver du inte slösa din tid på denna tråd.
    Tack. 

• Anonym (öh)
    Anonym (suck!) skrev 2013-11-25 17:25:07 följande:
    Om ni visste att du kunde bli gravid varför använde ni inget skydd?
    Var står det att de inte skyddat sig?

Ts jag vet inte riktigt... så himla jobbigt sits. Jag vill inte råda er till det ena eller andra. Det enda jag vet är att min syrra fick en dotter med sin pojkvän, sen var det massa strul. Inte i relationen men runt omkring som gjorde det svårt för dem att fortsätta sitt förhållande. När saker började lösa sig blev hon gravid igen. Han ville ha ett barn till men ville vänta och reda upp vissa saker innan och låta de två landa i en trygg relation (som tidigare blivit rätt strulig pga yttre omständigheter). Hon valde att behålla, och nu har de två barn och är superlyckliga. Han hann vänja sig vid tanken på de 9 månader hon var gravid. Men de har alltid varit säkra på att det är de två som gäller, och har aldrig tvivlat på kärleken till varandra. Jag vet inte riktigt vad som står på spel för er, så jag vill som sagt inte råda. Lycka till hur ni än gör :)
  • Anonym (behåll)

Behåll!

Du riskerar att bli mer deprimerad efter en abort mot din vilja, där du avslutar livet på ett efterlängtat lillayster/lillbror. Din sambo kommer med största sannolikhet komma över stressen och paniken och förhoppningsvis glädjas åt sitt barn, men då måste du stå på dig!!

Ta det lugnt och vila i ditt beslut. Då kommer han nog acceptera faktum. Syskon är på väg...

Svar på tråden Så glad men ändå så ledsen