Student, behålla barnet eller inte?
Jag och min sambo fick för ungefär 1 och en halv vecka sedan reda på att jag är gravid. Visst har vi lekt med tanken att det vore mysigt med ett barn men i denna situation är det inget som vi har planerat eller försökt att skaffa. Jag känner verkligen att jag slits mellan de två möjliga besluten, ena dagen känns det som om det rätta är att behålla barnet och andra dagen känns det som om det vore bättre för oss att vänta två år eller så innan vi skaffar barn.
Det största problemet är att både jag och min sambo har kvar någon termin på en längre utbildning. När vi båda har jobb kommer vi förmodligen att ha en mycket bra inkomst men fram till dess kommer den att vara i botten. När det gäller föräldrapenning så skulle jag hamna på lägsta nivån och jag skulle även behöva försöka göra klart utbildningen och samtidigt ha ett litet barn. Det känns kanske som om mycket talar för att vi bör vänta, men samtidigt har vi en väldigt stabil relation och börjar känna att vi längtar allt mer efter barn. De stunder jag bestämmer mig för att göra abort så slutar det med tårar för det känns som en hemskt beslut och de stunder jag bestämmer mig för att behålla barnet så får jag panik för hur allting kommer att ordna sig.
Jag är egentligen mest intresserad att höra om någon annan har någon synpunkt på situationen och vilket beslut vi bör ta eller om någon annan har varit med om en liknande situation?