dagg03 skrev 2013-11-25 18:59:29 följande:
Nä det känns väll på något sätt som om vi vill behålla det, men är orolig att man förstör möjligheten till den karriär man kämpat för i flera år. Så länge jag klarar av att läsa hela nästa termin så kommer det vara ett halvår kvar av utbildningen när vi får barnet, alltså är det examensarbetet som kommer att vara kvar. Det kan ju vara möjligt att jag klarar av att skriva det trots ett litet barn om vi byter av varandra och kämpar på så mycket vi orkar. Vi har inte pratat med våra familjer, men är helt övertygad om att de skulle stödja oss allt vad de kan. Ett litet problem är dock att föräldrarna inte bor i samma stad, men vid kris skulle de nog kunna komma över dagen och hjälpa oss i alla fall.
Grattis till din graviditet (anonym), det känns skönt att höra att det finns de som bestämmer sig för att behålla trots att utbildningen inte är klar och jag tror säkert att det kommer att gå utmärkt för dig och din partner! :)
Tack :) hoppas bara det lilla fröet vill stanna. Se? Det skulle säkert kunna funka för dig också :) Karriär kan man nog ha i alla fall ;)