Efter abort...
Den 13 november gjorde jag en kirurgisk abort, dagarna efter mådde jag rätt bra, blödde inte särskilt mycket och tänkte att jag kommit undan lindrigt. På söndag förmiddag satte helvetet igång, jag fick kraftiga sammandragningar och feber - ringde 1177 som ordinerade mig att uppsöka närmaste akutmottagning, sagt och gjort. På mottagningen tog dom prover, gynundersökning och ultraljud. Då konstateras det att jag har mycket rester kvar i livmodern ca 30 mm (jag var i vecka 8).. Blir inlagd på sjukhuset och får ta cytotec för att få ut det sista. Får morfinsprutor direkt i magen för att smärtan var vedervärdig. Cytotec hjälpte inte alls, inget kom ut. Dagen därpå gjordes ytterligare en skrapning och antibiotika intravenöst får jag hela tiden. Får lämna sjukhuset på måndag kväll.. Det är idag precis en vecka sen och under den tiden har jag ätit antibiotika för infektionen. Jag undrar lite.. Vad har ni för erfarenheter utav kirurgisk abort? Är detta vanligt eller har jag haft riktigt otur? Sen undrar jag också hur länge det är normalt att ha mensvärk?