Ska jag berätta?
Vet inte riktigt var den här tråden hör hemma, men nu kör jag här.
Har för några månader sedan avslutat en relation då jag upptäckt att han flirtat runt, träffat, legat med andra regelbundet, bakom min rygg, trots att han visste att jag inte ville bli utsatt för det. Han ville inte kalla oss förhållande och jag ville inte vara med om han träffade andra och jag trodde vi respekterade varandra i det, men visade sig att jag var helt fel ute. Han är ett riktigt ärkesvin tydligen. Jag har aldrig blivit så illa behandlad och känt mig så utnyttjad förut och jag vill bara att han ska ut ut ut ur mitt hjärta nu. Det har väl gått sådär och jag har fallit tillbaka ett antal gånger, som om det han gjorde var så illa att jag inte kunnat förstå det, vilket har gjort att jag kunnat fortsätta tycka om honom. Dock har det alltid kommit tillbaka till mig och då har jag brutit kontakten, för att sedan falla dit igen. En klassiskt destruktiv avvänjningsperiod kan man väl säga och jag är för bra på att låta människor köra över mig.
Nu tog det för några veckor sedan slut på allvar, efter att vi bråkade, han sa hemska elaka saker till mig och jag fick nog. Har förbjudit mig själv att ta kontakt med honom på något sätt och för första gången känner jag att jag har kontroll över situationen och att det går rätt bra. Det är jobbigt ibland, men det går över. Jag vägrar falla tillbaka en gång till.
Och så upptäcker jag att jag är gravid, trots spiral. Jag vill antagligen inte behålla det, då det är helt fel i mitt liv just nu, men borde jag berätta om graviditeten för honom? Han har varit min närmsta så länge och så blir allt skit och sen händer det här? Jag känner mig så förvirrad och vet inte vad som är rätt eller fel och om jag borde säga något till honom? Han är ju en del i det. Samtidigt är jag rädd för att jag ska falla ytterligare en gång om jag tar kontakt med honom nu, jag som äntligen börjat komma bort från honom. Jag behöver råd!