• isadora81

11 missfall o ledsen

Hej hej!

Jag beklagar alla dina missfall. Det måste vara fruktansvärt. Konstigt nog så är det ändå en sak som är positivt i detta. Det finns mycket studier som har visat att kvinnor med många missfall blir gravidare oftare än andra. Det verkar ju också stämma på dig. Du säger att du har låg sannolikhet att ens blir gravid och ändå har du blivit det hela tolv gånger. Det betyder att ditt endometrium släpper in även sämre embryon. Tyvärr leder det till att de dåliga embryona ändå inte stannar utan leder till missfall. Rätt som det är stannar ett fint embryo och då blir det ett levande barn. Så om ni fortsätter har ni stor sannolikhet att faktiskt få ett syskon. Men frågan är hur många fler missfall ni orkar med på vägen?

Jag har tyvärr motsatt endometrium. Jag har högt amh och får ut många fina ägg vid ivf som blir jättefina embryon. Men mitt endometrium vill inte släppa in ens jättefina embryon så jag får ingen graviditet. Så även om jag förstår att det är fruktansvärt, orättvist, fullkomligt förfärligt med alla dessa missfall så försök ändå att se det som en positiv sak som faktiskt gör att era chanser ökar.

Håll ut! Lycka till!

Svar på tråden 11 missfall o ledsen