Inlägg från: Aileen Allannah |Visa alla inlägg
  • Aileen Allannah

Min dotter fick allvarlig hjärnskakning på förskolan

Fy vad otäckt! Jag hoppas hon kryar på sig snabbt nu!

Jag jobbar på förskola, och jag håller helt med om att olyckor händer, ska man punktmarkera ett barn så försvinner en personal helt till det. 1,5 meter är inte någon konstig höjd för en femåring att klättra på, enligt mig. Däremot funderar jag över varför hon klättrade i en häck? Där borde personalen ha bättre koll, ärligt talat. Det går fort för en våghalsig femåring att klättra så högt, men jag tycker det låter konstigt att det dels finns ett ställe man kan klättra på med asfalt under, och dels att du fått höra att barnen fått hämta personalen. Jag står inte precis bakom en klättrande femåring, men man har naturligtvis överblick över gården och barnen.

Kanske är det på sin plats med ett möte med er föräldrar, personalen och förskolechefen, om att ni känner er otrygga med att lämna er dotter på förskolan?

Hoppas hon blir bättre snart, och jag förstår att du är upprörd!

• Aileen Allannah
    Tobby skrev 2013-12-08 23:06:29 följande:
    Vad vill du få ut av detta ? Jag fattar inte ? Låter som du vill sätta nån till svars för det som hänt ? Din dotter är 5 år o har oxå ett ansvar för sig själv ? 1.5 m är inte så högt att jag skulle säga ifrån till mina barn att klättra på , varför skulle personalen förbjuda det ?
    Men skärp dig. Du insinuerar att femåringen borde fattat själv att hon inte skulle klättra där? Förskolan har brustit på flera punkter, naturligtvis ska de ställas till svars och därigenom se över och ändra sina rutiner.
  • Aileen Allannah

De som tycker att det var helt rätt av personalen att ta in barnet och vänta in föräldrarna har nog missat att ett fall på det sättet kan ge nackskador, inte bara hjärnskakning... Och det är ju där ambulansen faktiskt kan göra skillnad, genom att ge barnet en säker transport till sjukhuset.

Svar på tråden Min dotter fick allvarlig hjärnskakning på förskolan