Min dotter fick allvarlig hjärnskakning på förskolan
MinNatalie skrev 2013-12-06 17:13:47 följande:
Jag har idag fått veta hur allt gick till då jag pratade med personalen idag igen. En av dom stod där och såg när min dotter klättrade upp i den 1,5 meter höga häcken. Men hon stod och pratade med en förälder och rätt som det var såg dom hur min dotter efter att ha klättrat högst upp på häcken och ställt sig upp på den tappat balansen för att sedan falla baklänges i asfalten bakom häcken. Eftersom hon föll baklänges och bakom häcken såg dom inte hur hon landade men dom tror hon tog emot med kroppen och inte huvudet. Vilket är helt omöjligt med tanke på den grad av hjärnskakning hon hade och var helt utslagen hela dagen, kvällen och natten igår när vi låg inne på barnakuten. Efteråt sprang både förskolläraren och föräldern till min dotter som bara låg på rygg och skakade. Dom bad henne resa sig och ledde henne in där hon bara ville lägga sig igen, då fick hon frågan om hon ville följa med till mellanmålet och kort därpå började min dotter kräkas. Då ringde dom mig och vi var dör inom 10 minuter och körde henne omgående till akuten där dom bedömde det som en rejäl hjärnskakning. Ja då vet jag att dom såg att hon klättrade, men ingen hindrade detta. Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig inför allt detta nu? Jag frågade dom även om dom skrivit en rapport om olyckan vilket dom hade gjort och lagt i min dotters fack men dom upplyste mig om att dom inte var skyldiga att ge mig någon eller låta mig se den. Nu är vi hemma iallafall och min dotter har en jättejobbig huvudvärk men hon har fått Alvedon och lyckats äta en halv lussekatt.Hon kunde lika bra ha skadat ryggen/nacken också i fallet.
Det är inga diskussioner, dom skulle ringt ambulans direkt. Är det sedan dessutom inte första gången de brister i tillsynen av barnen, så hade jag gjort en polisanmälan.
Tur att det gick "bra" med din dotter i alla fall och att hon är på bättringsvägen.