• bf2014

Varbergs förlossning, erfarenheter?

Hur upplevde ni Varbergs förlossning samt BB? 
    Fick pappan stanna kvar på BB första natten? För och nackdelar med personalen/sjukhuset?

• Svar på tråden Varbergs förlossning, erfarenheter?
  • Lindsey Egot the only one

Som vilket som helst. Jag födde min siste på Varberg -10 och de hade ny förlossningsavdelning och bara för något år sedan var deras nya bb avdelning färdig. Jag fick en nyexaminerad bm som förlöste mig men hon ingav lugn. Min man har aldrig stannat kvar på bb även om han nu blev erbjuden på Varberg men han vill även hem till våra stora barn.

Jag har fött mina fyra första på Mölndal och är jätte nöjd med det sjukhuset också.

• bf2014
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-12-11 08:46:42 följande:
    Som vilket som helst. Jag födde min siste på Varberg -10 och de hade ny förlossningsavdelning och bara för något år sedan var deras nya bb avdelning färdig. Jag fick en nyexaminerad bm som förlöste mig men hon ingav lugn. Min man har aldrig stannat kvar på bb även om han nu blev erbjuden på Varberg men han vill även hem till våra stora barn.

Jag har fött mina fyra första på Mölndal och är jätte nöjd med det sjukhuset också.
    Tack för ditt svar!
    bf2014 skrev 2013-12-11 08:56:13 följande:
    Tack för ditt svar!
    Jag ska föda mitt sjätte barn på Varberg så det kommer bli 2 av 6 barn som föds där. Just för att vi har närmast dit.
  • bf2014
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-12-11 09:46:20 följande:
    Jag ska föda mitt sjätte barn på Varberg så det kommer bli 2 av 6 barn som föds där. Just för att vi har närmast dit.
    Okej. Ja det verkar vara ett gemytligt ställe av det lilla jag sett. har dock inte varit inne på varken förlossningen eller BB än, men av den stund jag varit där så verkar personalen väldigt gulliga, speciellt om man jämför med Östra.Hur är rummen på förlossningen? Finns det tillgång till egen toalett osv?
    bf2014 skrev 2013-12-11 09:59:26 följande:
    Okej. Ja det verkar vara ett gemytligt ställe av det lilla jag sett. har dock inte varit inne på varken förlossningen eller BB än, men av den stund jag varit där så verkar personalen väldigt gulliga, speciellt om man jämför med Östra.Hur är rummen på förlossningen? Finns det tillgång till egen toalett osv?
    Ja varje rum har egen toalett och dusch.

BubbelBad finns i ett separat rum. Rummen är otroligt fräscha. Men när man väl ligger där kommer man inte ihåg hur det ser ut när man har ont. Tar de lång tid kan mannen tom få in en säng. Jag hade med min äldsta dotter (då 15 år) och min man och de fick en fåtölj och säng att dela på. Förlossningen tog 32 timmar. Den längsta förlossningen jag varit med om just för att jag blev igångsatt
  • happysunday

Det är stora fräscha rum på förlossningen med egen toalett/dusch. På BB får pappan alltid stanna kvar (det kostar 260kr/dygn för honom), det är en helt ny avdelning med fina rum, egen toalett/dusch, tv på rummet.

• konichiwa

Jag födde där för 3 veckor sedan, jag är mycket nöjd! Alla var jättesnälla och uppmärksamma. 

Jag hade bara öppnat mig 1 cm när jag kom in och tänkte att nu skickar de hem oss igen. Men dom var jättegulliga och vi fick stanna kvar. Sedan gick det fort så det var tur att vi var kvar :) Det blev akut kejsarsnitt, det funkade jättebra det med.

BB var jättefint och massor med personal. Jag födde i Malmö första gången och det var verkligen som natt och dag. Vi bor i Göteborg nu men där var fullt så vi fick köra till Varberg, men det är jag glad för!

• konichiwa

Min son hade lagt sig på ett krångligt sätt, med ansiktet uppåt, han fastnade helt på vägen. Hjärtljuden gick ner och dom vågade inte vänta på att han skulle ta sig ut. Men det var faktiskt inte läskigt alls, de förklarade hela tiden vad som skulle hända. Jag fick vara vaken med ryggbedövning och det var väldigt fint att få vara helt smärtfri när bebisen kom ut :) När min första son föddes så hände samma sak men då födde jag ut honom på "vanligt vis" och det tog 36 timmar!

• bf2014
    konichiwa skrev 2013-12-15 20:50:07 följande:
    Min son hade lagt sig på ett krångligt sätt, med ansiktet uppåt, han fastnade helt på vägen. Hjärtljuden gick ner och dom vågade inte vänta på att han skulle ta sig ut. Men det var faktiskt inte läskigt alls, de förklarade hela tiden vad som skulle hända. Jag fick vara vaken med ryggbedövning och det var väldigt fint att få vara helt smärtfri när bebisen kom ut :) När min första son föddes så hände samma sak men då födde jag ut honom på "vanligt vis" och det tog 36 timmar!
    oj okej.. tur att det gick bra!
  • bf2014

Har nu fått tid för visning av förlossning och bb, jag har hittills bara fått positiva vibbar av varbergs personal när man haft kontakt med dom och det är nu bestämt att vi åker dit! Hoppas att förlossningen känns bra när man väl är där oxå.

• konichiwa
    bf2014 skrev 2013-12-23 15:32:33 följande:
    Har nu fått tid för visning av förlossning och bb, jag har hittills bara fått positiva vibbar av varbergs personal när man haft kontakt med dom och det är nu bestämt att vi åker dit! Hoppas att förlossningen känns bra när man väl är där oxå.
    Det blir säkert jättebra :) 
  • bf2014

Har nu fött på Varberg och vill  uppdatera för andra som kanske undrar. Varberg får full pott i betyg av både mig och mannen!
    Superbra personal, omtänksamma och känns mycket engagerade och proffsiga!!
    BB var jättefint, likaså förlossningsrummet. Allt kändes så lugnt och skönt, vi kom visserligen in på natten till förlossningen, men det var inte alls det där jäktiga som vi upplevde det på östra.

Svar på tråden Varbergs förlossning, erfarenheter?