• Iskristall

Tempar/Fertility friend

Hej tjejer precis gjort en skrämmande upptäckt När jag tempat och fört kurva över 4 kurvor/månader till så har jag tempat i 24 kurvor alltså lika med 2år! FörvånadSatan vad tiden går fort!

• Iskristall

Eagle87: Nope, inte blivit eller varit gravid. Fast vi har inte heller gjort seriösa försök där från början och nån månad här och där missat äl. Men förundras över hur fort tiden kan gå! Jo, vi äter äl stimulerande och har bokat tid framöver för ordentlig utredning.

• Iskristall

[quote=75022191][quote-nick]eagle87 skrev 2015-03-17 14:00:40 följande:[/quote-nick]Är de pergotime du äter? Hur känner du om de hela? Har du äl varje månad? Hade du äl innan du började med hormon stimulerande?[/quote

Äter Letrozol. Det känns bra, inga biverkningar och äl kommer på dag 14. Men sen händer det inget. Ja, jag hade äl innan jag började med äl-stimulerande men då väldigt oregelbundet pga pcos. Jag tänker att jag kanske har stopp i äggledarna tex? Sambon har barn sen tidigare så det beror antagligen inte på honom.

• Iskristall
    pugsnotdrugs skrev 2015-03-17 12:59:22 följande:

Känns helt hopplöst.. Det känns verkligen som att jag aldrig kommer bli gravid:( Hur gör man när man känner så? Då är det kört för mig för min man är inte öppen för donation eller adoption så om jag inte blir gravid själv så kommer jag aldrig få bli mamma...ushc, vad nere jag känner mig idag...:(

Usch stackare! Det är jobbigt att ha dessa tankar! Har ni fått nån hjälp att försöka bli gravida? Hur ser er historia ut? Man måste försöka tänka positivt!

Jag blir också sådär nere ibland, då brukar jag som nu försöka hitta nya vägar! Som att tex börja äta nyttigare (och börjar googla på ferilitetsfrämjande mat) eller tex få för mig att börja träna för att komma i form inför en ev graviditet som då sägs vara bra för mig som har pcos tex. Du har säkert andra saker som du kan försöka fokusera på för att komma i mål så att säga! Mina tips iallafall. Kram
  • Iskristall

Zazou: Det är ingen som kan förklara. Men antingen missade du höjningen på äl-testen. Vissa verkar ha korta höjningar som kan missas om man inte tex testar 2 gånger per dag. Eller så är höjningen bara en tillfällighet eller som du själv skriver att du sovit längre in på dagen. Det är bara att avvakta och se!

Svar på tråden Tempar/Fertility friend