• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Communitygrodan
    Iskristall skrev 2014-01-10 09:49:50 följande:
    Du är så klok grodan! Och sen tänkte jag att kanske det mörka dec/jan vädret kanske gör sitt till också?! Vi borde utföra forskning på det här grodan Det är spännande!

Iskristall skrev 2014-01-10 09:49:50 följande:
    Du är så klok grodan! Och sen tänkte jag att kanske det mörka dec/jan vädret kanske gör sitt till också?! Vi borde utföra forskning på det här grodan Det är spännande!

Haha ja men vi får göra det Iskristall! Vem vet, kanske utmynnar i en forskningssammanställning! Ja men Sweetie det låter som att du har en väldigt bra temp. Enda som är "dåligt" är om tempen segar sig upp efter ÄL och inte kommer upp i tillräckligt hög temp, det kan vara tecken på hormon obalans. Men tempen du ligger på nu är perfekt så oroa dig inte för det!
  • Petite87

Hej tjejer! Här är en till tempare :) Sweetie: Krämen låter super, många som kör med den. Smörjer du hela cyklerna eller bara kring och efter äl?

• Sweetie

Första gången jag använder den. Fick den inte förrens i tisdags. Så jag har inte så mycket och säga om den just nu.

Jag är ju rätt ny på FF men en som är rutinerad och säger att sålänge jag ligger över coverline så är det bra. Fick en dipp under coverline för 3 dagar sedan... 7dagar efter äl....så man hoooooppas på att det va ett ägg som fäste... och sen så upp igen över coverline. 

Hade varit så jävla kul om det tagit sig denna månaden då vi verkligen fick till det innan äl så bra! 

(¯`°?.¸ ღ ♥ Min familj är min rikedom ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Sweetie
    Iskristall skrev 2014-01-10 11:43:41 följande:
    Aha ja, då låter de toppen. Du får uppdatera om du får några effekter av krämen! Så hoppas vi på ett plus som stannar kvar!
    Tackar!! Ja hoppas det iaf! Solig
  • Tjogge

Hej! Här är en som också börjat m tempen! Dock bara en cykel men jag har oregelbunden mens så min senaste cykel varade i 86 dagar så blev ett långt diagram ;) tempen gjorde en fin dipp och i samband med det så testade jag positivt ÄL. Dock lossnade inget ägg men det startade heller ingen mens( och ingen ökning alls i tempen) så fick ta läkemedel för å få igång blödningen. I samband med tabletterna så höjdes min temp o sjönk vid mens precis som det ska göra.

Var hittar man det senaste diagrammet på fertility friend? Jag kan inte hitta den (om jag skulle vilja jämföra)

• Sweetie

Hej... BIM idag... Plussade i förrgår på morgonen... Sen fick jag lite rostbruna flytningar förrgår kväll och igår kom syndafloden och tempen sjönk från 36.8 till 36.4! 

Så trots progesterallkräm, 40 mg om dagen, så kom syndafloden innan BIM.

Min cykel har varit fucked up sedan mitt mf i september.  Lutealfasen minskar hela tiden och jag blir knäpp!! 

Så nu tänkte jag ringa och boka tid för en koll och kolla upp mig lite... 

KRam på er

• Lantlollan

Åh, jag hoppar gärna in här med er andra tempare (tack för tips om Fertility Friend - har precis installerat den på telefonen och ska testa!)!

Jag har bara tempat i ett par veckor, men börjar bli lite orolig. Jag har hittills tagit tempen i munhålan, på morgonen innan jag klivit ur sängen. De röda strecken i diagrammet är mensdagar. Det är väl säkerligen för tidigt att uttala sig, men jag tycker att det varierar väldigt mycket och ser ingen skillnad mellan de olika faserna.

Usch, det är så lätt att börja oroa sig. Tänk om jag inte har ÄL??! :(

Jag har hittills använt vår muntemp som sagt, men igår köpte jag Brauns örontemp. Tänkte att jag får köra den här cykeln ut i munhålan, sedan ska jag testa örontempen.

Vad använder ni för termometrar?

• Iskristall
    Tjogge skrev 2014-01-14 08:17:22 följande:
    Hej! Här är en som också börjat m tempen! Dock bara en cykel men jag har oregelbunden mens så min senaste cykel varade i 86 dagar så blev ett långt diagram ;) tempen gjorde en fin dipp och i samband med det så testade jag positivt ÄL. Dock lossnade inget ägg men det startade heller ingen mens( och ingen ökning alls i tempen) så fick ta läkemedel för å få igång blödningen. I samband med tabletterna så höjdes min temp o sjönk vid mens precis som det ska göra.

Var hittar man det senaste diagrammet på fertility friend? Jag kan inte hitta den (om jag skulle vilja jämföra)
    Hej Tjogge!
    Jo, jag förstår att det blev ett långt diagram på 86 dagar. Jag har som sagt också oregelbunden mens och tycker detta med tempande är en jättebra koll just då för att man då kan förutse lite mer om när mensen kan tänkas komma. Trist att du inte fick nån ÄL!
    Vad jag har upptäckt iallafall på min FF mobilapp så kan jag inte där se eller söka upp tidigare kurvor. Men loggar jag in på FF i datorn så har man alla diagram där, sorterade på startdag för varje cykel i den lilla rutan uppe till höger där det står "overview" Hoppas detta kan hjälpa dig att hitta dina tidigare kurvor för jämförelse.
  • Iskristall
    Sweetie skrev 2014-01-14 09:07:54 följande:
    Hej... BIM idag... Plussade i förrgår på morgonen... Sen fick jag lite rostbruna flytningar förrgår kväll och igår kom syndafloden och tempen sjönk från 36.8 till 36.4! 

Så trots progesterallkräm, 40 mg om dagen, så kom syndafloden innan BIM.

Min cykel har varit fucked up sedan mitt mf i september.  Lutealfasen minskar hela tiden och jag blir knäpp!! 

Så nu tänkte jag ringa och boka tid för en koll och kolla upp mig lite... 

KRam på er
    Nää vad trist Sweetie! Ja, du gör rätt i att boka tid för kontroll. Du behöver kanske starkare progesteron än krämen?

Kram!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend