• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Reflexen

Välkommen Murrmys!

Jag tempar i munnen, så måste inte tänka på att byta ställe vid mens

Jag har precis plussat, men fortsatt att tempa. Det är jättekul att se hur tempen ändras. Den verkar lägga sig på en högre nivå, mellan 36,6-36,9 nu ist för 36,5 innan plusset.

Vet ni hur man lägger in bild? Jag lovade att lägga in min kurva om jag plussade!

• Vikkan333

Gör du det från datorn väljer du "ladda upp bild" här nedanför. Om du är i telefonen och har appen "familjeliv ny" finns det en kamera efter att man tryckt på skriva inlägg som man kan gå genom för att ladda upp.
    JAAAA vi vill se bild! =)

Testar kanske ikväll när maken kommit hem och jag har hållt mig ett tag... känner mig nervös, skulle ju kunna bli så besviken.

• Vikkan333

Kvällen slutade i besvikelse, neg test. Ja det är ju inte första gången hjärnan och kroppen lurar mig. Ska ta ett till test imorgon om inte tempen sjunkit, då kommer kanske mensen igång. Men jag är inte så nedslagen är ju roligt att försöka och då kan jag ju jämföra mot tidigare kurva. :)

Hur går det med bilden Reflexen?

• Reflexen

Vad tråkigt, Vikkan! Hoppas på sent plus eller nästa månad!

Får pula m bilden en annan dag, nu är det sovdags. Blir väl lite bökigt, är alltid inne via mobilens webbläsare.

• Vikkan333
    Reflexen skrev 2014-06-06 00:26:54 följande:
    Vad tråkigt, Vikkan! Hoppas på sent plus eller nästa månad!
    Får pula m bilden en annan dag, nu är det sovdags. Blir väl lite bökigt, är alltid inne via mobilens webbläsare.
    Ja, hoppas mensen kommer idag för då är iaf lutealfasen som för 5 år sedan. Det är ju bara första försöket så jag känner mig inte nedslagen, bara besviken att jag kunde lura mig själv så pass mycket. Mkt kan jag ju skylla min nya på förändrad arbetssituation, svårt att sova och vaknar mitt i natten, trött, extra kissnödig för jag somnar tidigare, illamående pga magkatarren och molvärken brukar säkert alltid vara där men nu TÄNKER jag på den.
    Nä nog tjatat om det där, nu blir det nya tag och mindre häng på FL.

Ja gör det, men innan jag plussar vill jag se den
    ps. tror det är svårt från webläsaren i telefonen, skaffa appen. =) 

• HallåKatten

Hej igen tjejer!

Tänkte meddela att jag äntligen plussat! Och här ser ni min kurva:) Jag är så glad att jag började tempa mig. Tror det skulle ha tagit mycket längre för oss att pricka in rätt då jag har så oregelbunden cykel.

Grattis ni andra som plussat och lycka till ni som söker ert pluss!
  • Reflexen

Grattis Katten! Vad roligt!

Min temp ligger kvar högt fortfarande, den hoppar dock ganska mycket från dag till dag. Är i vecka sex nu.

Ska oxå försöka lägga in bild, men är ju aldrig inne via datorn. Ska se om jag kan ladda ner appen, har dock hört att den inte är så bra?

• Murrmys

En fråga till proffsen ;)

Visst är det så att tempen dippar när ÄL skett? Och sen? Stiger tempen dagen efter typ?

• Reflexen
    Murrmys skrev 2014-06-10 20:49:02 följande:
    En fråga till proffsen ;)

Visst är det så att tempen dippar när ÄL skett? Och sen? Stiger tempen dagen efter typ?

Min temp dippade inte, utan höjdes direkt. Höjningen kommer morgonen efter ÄL. Dvs när man registrerat en högre temp tre dagar i streck sätter ff ut ÄL dagen innan tempen höjdes. Man ser ju höjningen innan dess, men programmet sätter ut först när det är en bestående höjning.

Efter ett tag lärde jag mig mina andra symptom o var ganska säker på att ÄL skett redan innan jag fick krysset utsatt.
  • Murrmys

Just det, så var det! Tack för det svaret :)

Reflexen skrev 2014-06-10 21:08:34 följande:
    Min temp dippade inte, utan höjdes direkt. Höjningen kommer morgonen efter ÄL. Dvs när man registrerat en högre temp tre dagar i streck sätter ff ut ÄL dagen innan tempen höjdes. Man ser ju höjningen innan dess, men programmet sätter ut först när det är en bestående höjning.

Efter ett tag lärde jag mig mina andra symptom o var ganska säker på att ÄL skett redan innan jag fick krysset utsatt.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend