Första barnet ABO immunisering och gravid med andra nu, kommer det hända igen??
Min andra dotter föddes med ABO-immunisering. Första dottern hade inte det. Vet inte hur lång tid det tog för dem att upptäcka det men jag är ganska säker på att vi började behandla dagen efter att hon fötts (hon är född på morgonen). Hon fick sola på en filt så jag kunde amma och ta upp henne utan problem (se bilden). Vi tilläggsmatade henne med kopp men ärligt talat så var det nog inte mycket extra hon fick i sig. Jobbigt med alla blodprover såklart. Jag var snittad och vid ett tillfälle var jag tvungen att lämna henne med barnmorskan och undersköterskan vid ett blodprov eftersom jag inte klarade av att stå upp så länge. Det är väl det som jag minns som jobbigast. Vi fick också stanna ett extra dygn och jag saknade min stora tjej väldigt mycket. I övrigt helt odramatiskt. Man pratade inte alls om några hjärnskador med mig och hon utvecklas helt normalt. Vi ska inte ha fler barn men jag skulle inte låta det här hindra mig en sekund om jag ville ha fler. Tycker att du ska kontakta en barnmorska om du känner dig orolig. De kan säkert svara på alla dina frågor. Lycka till!