Inlägg från: Stellaludvig |Visa alla inlägg
  • Stellaludvig

Första barnet ABO immunisering och gravid med andra nu, kommer det hända igen??

Samma för mig som för er andra. Hon fick sola i 4 dagar, slapp blodbyte.

Är gravid igen nu tidigt och börjar fundera på detta... Menar ni att de kan ha koll på barnets blodvärde i magen? :)

• Stellaludvig
    Anonym (Hjälp mig!) skrev 2013-12-13 11:06:02 följande:

Min fösta lilla flicka, idag 15 månader, föddes med ABO immunisering. Upptäcktes efter ca 10 timmar efter förlossningen. Fick snabbt vård, och en ambulans två timmar till Stockholm för att genomgå blodbyte. Men hon behövde INTE byta blod. Värdet sjönk snabbt av solandet och sen solade hon en vecka. Värdet sjönk väldigt fort på henne och läkarna var mycket nöjda. Men för mig och pappan var detta otroligt traumatiskt att befinna sig två timmar bort från stödet av familjen, på en intensivvård... Inte få amma, inte ta upp och trösta henne när hon grät... Se henne bli stucken i huvudet två gånger om dagen. Läkarna i Stockholm försäkrade oss om att det hade upptäckts snabbt och inte skulle ge skador på henne. Men sen när vi var på återbesök på vårt sjukhus hemma började dom prata om hjärnskador!!? Så ja, varje dag finns det med mig i tanken. Blev hon skadad? Är det därför hon är lite senare än alla andra barn? Nu är jag oplanerat gravid och känner att jag vill göra abort. Jag är så rädd att det ska hända igen. Någon som fött ett barn med ABO immunisering och sedan skaffat en tvåa?? Hur gick det? Kan man på något sätt ta reda på om bebis i magen är sjuk eller kommer bli? Jag kan inte gå en hel graviditet och vara så orolig, då kanske ja gör alla en tjänst genom abort. Tänk om barnet dör i mitten av graviditeten av detta? Eller föds ännu sjukare än min första och får grava hjärnskador? Då är det fel av mig att chansa!! Snälla hjälp mig nu!! Jag blev så otroligt lycklig när jag plussade trots att det inte var planerat och sen slog mina tankar allt i spillror!!

Hej! Söker dig nu som skrev denna tråden! Är i samma sits som du var när du startade tråden. Hur gick det för dig? Fick du hjälpen du behövde med blodprov på BVC? Blev du förlöst med igångsättning i Linköping? Tog de blodprov på navelsträngen i v 25? Så många frågor :) fick dotter med AB0-immunisering. (Hon A negativ och jag 0-positiv)

Väldigt nyfiken på din resa. Ser fram emot ditt svar :)
Svar på tråden Första barnet ABO immunisering och gravid med andra nu, kommer det hända igen??