• Millan14

Nordic IVF Center Malmö

Hej!

Vi har bokat en tid i mitten på januari. Hoppas på att det kommer kännas bra, att man känner förtroende, att man blir väl mött å att våra sista syskonförsök kan förvaltas på allra bästa sätt!

• Millan14

Vi ska träffa Pia då vi har vår första tid. Hade henne även på cura, då vi gick där.

Ja, moolie, hon är väldigt rak på sak. ð??? Faktiskt skönt i detta sammanhang.

• Millan14

2014bebis- vi har valt att nu vända oss till nordic, dels pga att de är billigare samt att jag önskar att curaöresund skött "efterarbetet" efter vårt missfall bättre. Vi behöver en nystart å därför hoppas vi nu på nordic.

Gott nytt år å hoppas på många graviditeter 2014! :)

• Millan14

Lycka till alla ni som är i startgropen!

Vi har första samtalet nästa fredag-känns bra å nervöst samtidigt. Tror dock att de kommer anmärka på min vikt. Har pco å svårt med vikten å att gå ner. Efter vårt missfall i slutet på sept har jag haft noll energi till motion å ingen motivation till att ta tag i vikten. Har nu kommit igång iaf å gått ner 2-3 kg sedan jul. Men tror inte att Pia kommer tycka att vi ska köra igång förrän jag gått ner mer. Tråkigt, men samtidigt vet jag att det är det bästa. Så försöker se detta som ett möte där vi tar lite beslut, går igenom våra sista försök å att jag inte ska bli för besviken om vi inte sätter igång direkt. Man vill ju, men om det ökar chanserna med viktnrdgång, så måste jag ju det! Ja, bara lite tankar från mig ð???

Lycka till alla!!

• Millan14

Nu har vi varit på nordic IVF för första gången! Å om det är fler som vill höra om vår upplevelse, så kändes det väldigt bra! De va väldigt trevliga, service minded, positiva å ja, det kändes väldigt bra sammanfattningsvis! Vi kommer till 99% att köpa ett 3-pack å göra våra sista syskonförsök hos dem.

Lycka till ni som är igång el i startgroparna. Tittar in lite då å då, men skriver inte förrän vi startar.

• Millan14

Hej!

Skrev i tråden tidigare i år, men sedan inte varit aktiv-bara varit inne å läst då å då!! grattis till alla er som lyckats å energi till er som ff kämpar!

Vi ska starta en behandling nu i juli/augusti, vi har inte gjort några behandlingar sedan vårt missfall i sept förra året. Det tog hårt å vi har inte orkat. Men nu försöker vi hålla modet å hoppet uppe att ngn av våra tre behandlingar som vi har kvar ska resultera i ett syskon till vår 3-åring.
    Hoppas det finns fler som ska köra igång snart, så vi håller liv i tråden!

Glad sommar på er! ð??¸

• Millan14

Startar nu i dagarna me långa protokollet - blandade känslor. Både vill å vill inte..... Lycka till alla som är i start groparna!

• Millan14

Går å funderar på min inställning/förhållning till kommande behandling. Tidigare har jag längtat, varit förväntansfull å tyckt de va spännande. Nu är jag ganska likgiltig, typ "jaha då va de dags igen..... ". Jag vet inte om detta är positivt el inte. Förra behandlingen vi gjorde slutade i ett missfall. Det är ett år sedan nu, vi har Inge gjort behandlingar sedan dess å jag tog det ganska hårt. Jag antar att detta delvis beror på det. Å vi har sagt 3 behandlingar till sen ger vi upp!
    Så jag vill vara positiv å vill verkligen att det ska fungera, men känner samtidigt rädsla för att misslyckas igen å behöva må som jag gjorde förra året. Trodde jag gett mig sj tid, men nu när de närmar sig så kan jag inte riktigt reda ut mina känslor å tankar.

Behövde bara skriva av mig lite, tack för att ni finns!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö