• Finmamma

Nordic IVF Center Malmö

Hoppas det är ok att hoppa in här. Går också på nordic ivf center! Är super nöjd! Mkt bra service! Har nyss avskutat en provera kur och inväntr mens. Ska börja med gonal f på andra mensdagen. Aldrg provat sprutor förut och är nervös. Ska börja med en låg dos på 37.5 iu el vad det nu heter. Vet inte vad jag ska förvänta mig. Min situation är lite annorlunda då vi redan har två gemensamma barn som belv till med pergotime. Jag får aldrig egen äl! Vi har alltid velat ha tre barn men det ville sig inte med pergo denna gången, fick ingen äl alls på 4 mån. Alternativet var att lägga ner drömmen om en trea alt försöka med sprutor. Vi ska alltså inte göra ivf utan bara få till en äl med förhoppningsvis bara en äggblåsa. Ngn mer än jag som inte gör ivf? Erfarenheter? Hoppas alla här inne blir gravida väldigt snart!!!!

• Finmamma

Moolie, vi går i Malmö. :) Idag hämtade jag ut gonalf och ovitrelle. Undrar om jag överhuvudtaget kommer svara på 37,5....

• Finmamma

Har någon här inne testat med 37.5 ie gonal-f? Hur gick det? Jag börjar spruta på tors. Mensen kom idag ska inte in och kolla äggblåse tillväxten förrän på fre nästa vecka... Hmmm känns lite länge att spruta utan vul med tanke på att detta är första gången jag testar med sprutor..

• Finmamma

De tog mitt amh värde på dag 38, och då hade jag ev äl på dag 17. Mitt amh värde låg på 7.0...

• Finmamma

Tjejer, fick öka min gonal f dos från 37 5 ie till 50 ie i torsdags, jag känner fortf ingenting och blir så irriterad!!! När jag väl har äl så känns det ordentligt redan 5 dagar innan! Detta låter galen men jag överväger start att ta 60 ie ikväll. Någon som hade vågat det?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö