Libra: jag tycker också det känns jättetråkigt :/
Ja det är superbra att man kan ta det via bruttolöneavdraget, då spar man lite pengar iaf :)
Jag har flexpay via jobbet med så beställer behandlingen direkt via dem, supersmidigt.
Sen kan man välja att dem drar allt på en lön, eller om man vill ha det uppdelat på 3 löner. Kostar inget extra.
Vi kommer nog köra på 3 pack direkt. Tänker att då slipper man känna sig stressad att man måste lyckas på första försöket. Och skulle man bli gravid på första försöket, ja då är man ju så glad och lycklig över det ändå så då lär man ju inte gå runt och tänka att tusan..nu har vi betalt x1000 helt i onödan. Det lär vara ens minsta problem :)
För oss skulle det kosta 37 400 med ett trepack efter bruttoavdraget.
Sedan sa läkaren att sprutorna kostar 2000 kr, men jag får min medicin betald via jobbet så den kostnaden slipper jag.
Sen var där även ett alternativ som heter distans 3 försök. Frågade Eva vad det var för skillnad på dem.
Och då sa hon att de är om man t.ex. har långt till kliniken, och gör ultraljuden någon annanstans.
Men rätt stor skillnad ändå. 33 400 skulle det alternativet kosta.
Jag vet inte hur många ultraljud man brukar göra i samband med IVF?
Försökt skaffa barn sedan 2011, förra året blev jag gravid men det slutade tyvärr med MA i v11. Varit väldigt kämpigt sen dess, men nu känner jag hopp igen :) Det här är vårt år :)