• Bengalen

Nordic IVF Center Malmö

Hej,

Smyger mig in i tråden lite såhär vid sidan. Brukar följa den för jag har tidigare haft Pia när hon jobbade på IVF-avdelningen på Cura. Numera delar ju både hon och Sorona sin arbetstid mellan att vara på Nordic varannan vecka och på gyn-mottagningen på Cura den andra veckan där jag är patient.

Jag ville mest inflika lite i er diskussion om full blåsa vid ET. Jag tror mer det beror på vilken läkare det är som ska göra återföringen. De flesta gånger har jag varit tvungen att ha en välfylld blåsa. Det har till om med hänt att de har fått avbryta och så har jag fått hälla i mig 2 liter vatten för att de sen skulle kunna fortsätta.
    Vid min sista återföring för två veckor sedan i Riga blev jag däremot ombedd att precis innan ET gå in på toa och tömma blåsan för läkaren ville ha den tömd och det gick minst lika bra att få embryona på plats.

• Bengalen
    Mella79 skrev 2015-09-14 21:00:10 följande:
    Är det någon som vet vad ed13 betyder ???

Embryodonation 2013. Tungan ute Såg din fråga i den andra tråden.
  • Bengalen
    mom2012 skrev 2015-10-23 17:16:52 följande:
    Är i chock. Syskon - ivf nummer 10 lyckades med immunologisk support! Ni som följt mig vet min resa och alla ivf vi gjort sedan 201303. Hcg i blodet va 57 och jag är gravid. Nu börjar nästa oro....att få lyckan att behålla det lilla livet till officiell testdag och framåt. Jag fick även ett svagt plus på testlagrets sticka på eftermiddagsurin och 1 h efter jag redan kissat. Vi har gråtit av lycka här hemma!
    Stort, stort grattis mom!!! {#emotions_dlg.flower} Hjärta Glad
    Så himla kul att det blev plus nu efter immunsupport. Jag hoppas att du berättar detta för Pia och co så att de tillslut kommer förstå att för väldigt många räcker det inte med deras standard upplägg, utan att det behövs även IL, pred, blodförtunnande osv för att lyckas. Du är ju ett så solklart exempel efter så många syskonförsök. Solig 
  • Bengalen

Visst är det säkert så men man undrar ju hur det kommer sig att IVF-kliniken i Falun kan köra sitt eget race och erbjuda IL osv till deras patienter. Själv går jag inte på Nordic utan gör ÄD i Riga men har gått till Pia när hon är på Cura och fått hjälp med VUL etc. Hon hade inga som helst synpunkter när hon tog del av mitt upplägg med Fragmin, IL osv

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö