• Nassa

Nordic IVF Center Malmö

Hej,

har följt tråden lite. Under julen läste jag den föregående tråden du var med i Libra. För mig var det en tröst att läsa om andra i samma situation när totalt deppade ihop efter mitt misslyckade försök på Cura/Öresund i november. Trots bra värden fick de bara ut ett ägg som inte befruktades. Gillade inte kliniken. Jag träffade Pia under min utredning så för mig var det ett lätt beslut välja Nordic istället. Det kändes bra att träffa henne och hon kom ihåg mig från förra våren. Hon gjorde en ny utredning som jag inte behövde betala för eftersom hon tyckte att det var märkligt det gick så dåligt. Hon trodde inte mina värden kunde ändras så drastiskt på 6 månader.

Jag är 40 och jag och min sambo har försökt bli gravida i 16 månader nu utan att lyckats. Jag har ett missfall i bagaget. Nu ska vi göra ett försök i mars. När jag läser om att december inte är en bra månad så känner jag igen mig för jag tänkte väldigt mycket på när det var bra att bli gravid av olika anledningar men nu struntar jag i det. För mig spelar det inte så stor roll jag blir lycklig om det kryper ut en krabat vilken dag på året som helst :) 

Vi hörs!

• Nassa

Hej Alla!

Moolie: Jag är verkligen ledsen för din skull. Jag vet hur det känns har varit i din situation man pendlar mellan hopp och förtvivlan då man inte vill riktigt tro att hjärtat inte slår.... jag hoppas att du kan hitta strykan att orka för fler försök. Hör av dig om du vill prata om det.

2014Bebis; håller tummarna att de fastnar! :) 

Jag startar med sprutorna i morgon kväll. Glad att komma igång men samtidigt nervös.... :)

• Nassa

Hej alla! 

Jag blir väldigt ledsen att höra att det inte har gått så bra för Moolie, ITM, 2014Bebis. Har själv varit i samma situation eller snarlik i alla fall. Jag hoppas att ni kan finna styrka att försöka igen. Moolie för mig tog det nästan 8 veckor innan mensen kom igång igen. 
    Jag har sprutat Gonalf i nästan 10 dagar var på äp igår. Jobbigt för min sambo är i Libyen så vi fick frysa hans sperma innan han åkte. Han jobbar där nere 6 veckor, hemma 3 veckor. (för att vi ska ha råd med ivf)  Fick ingen stesolid så jag blev så nervös och spänd att bedövningen inte riktigt ville verka. Dock blev resultatet bra. Det bekräftar mitt missnöje med Cura/Öresunds kliniken. Jag var på ul hos Pia förra fredagen och hon sa att det inte såg så bra ut och ville skjuta upp äp några dagar så äggen skulle växa till sig lite till. På Cura/Öresund sa Fredrik på ul att det inte såg bra ut men att jag skulle på äp trots det.... Pia frågade hur stora de var när Fredrik gjorde ul och det finns inte noterat i mina journaler. Så oproffsigt man betalar privat och får sämsta tänkbara service. Sköterskorna var jätte gulliga mot mig och Sorana hade jag träffat på Cura/Öresund och hon kände igen mig. Alla var glada att vi fick ut 13 ägg denna gång mot 1 värdelöst förra försöket. 

Ge inte upp för det kan komma en dag när det helt enkelt funkar... jag vågar inte ha för stora förhoppningar för det gör så ont när det inte blir som man önskar....

Håller er uppdaterade och jag är glad över att få ta del av era liv och försök för det får mig att känna mig lite mindre ensam på denna ivf resa.

kram till er alla! 

• Nassa

Tack alla! Nu ruvar jag på två fina. Resten odlas under helgen för att se om det blir något till frysen. Av 13 blev 10 befruktade, 7 kvar idag och 2 fina resten är så där... jag är väldigt glad eftersom det gick åt helvete förra gången på äp. Nu är det 18 dagars väntan.... vågar inte ta ut något i förskott.

Hoppas ni kommer igång snart! Njut av den välbehövliga solen tror kroppen vaknar till och det är lättare att bli gravid denna tid när ljuset är tillbaka. (vill gärna tro det)

kram

• Nassa

Moolie: Det läter som ett helvete. Efter mitt missfall så fick jag en skrapning även om de sa att kroppen kan ta hand om det. Men jag fick en infektion förmodligen började den redan innan för jag fick hade feber innan skrapningen. Om det inte hade funnits antibiotika så hade jag inte funnits idag.... Det är ett helvete och det är också min mardröm att det ska upprepas men jag måste ta chansen för det kan bli bra. Jag mådde hur bra som helst och på första ul såg de inga hjärtljud.... svårt att acceptera. Mitt ända råd är att låt kroppen läka det känns som om mensen aldrig ska komma tillbaka men det gör den och sen är det bara att försöka igen. För mig var det inte lika självklart att bli gravid igen för jag hade blivit lämnad av mannen jag skulle gifta mig med 6 v innan bröllopet när jag var gravid. Vet fortfarande inte varför han har vägrat prata med mig sen dess. Förlorade jobbet i en omorganisering och hela min tillvaro rasade. Om missfallet berodde på detta vet jag inte men det var säkert en bidragande faktor. Det tog lång tid att bli hel igen. Men jag har levt efter " Det blir som det blir men det blir som det ska" 
    Nu har jag en ny man och nytt jobb men helt plötsligt var det inte lika lätt att bli gravid.... 

stor kram till dig och alla er andra!

• Nassa

Lägg gärna till mig också :)
    testdag 14 april( gjorde äp 26 mars och återföring 28) Ruvar men vet inte alls hur det ska gå, ibland mår jag illa och har som mensvärk, PMS från hell. Jobbar med män så jag får jag bita mig i läppen och köra in en nagel i handflatan ibland :) är orolig om det blir negativt för min man är inte hemma och har ingen som kan hålla om mig. Men det blir nog inte värre än förra gången för denna gång fick jag en ärlig chans. Inga ägg till frysen dock. Jag vill inte deppa ihop men tror nog att ni alla vet hur det är.... 

Libra! Grattis äntligen... jag hoppas verkligen att det ska bli din tur nu! (det unnar jag alla i denna grupp!)

Edison: De vill att man väntar 18 dagar innan man tester för att man inte ska sluta med lutinus för tidigt. En del ägg blir för "gamla" men andra blir precis lagom... av 13 som jag fick ut var bara två bra men det var 200% bättre än förra gången. Var positiv! Det kommer gå bra! :) 

kram till er alla!

• Nassa

Jag vet att man kan få bli sjukskriven i Danmark om man gör IVF. Det borde man kunna bli i Sverige också. Kan inte vårdcentralen sjukskriva? Förstår verkligen vad du menar.....men kan inte sjukskriva mig för kan inte andas om att jag försöker bli gravid på jobbet.
    Jag är helt slutkörd. Är som ett PMS monster och har haft så ont i magen idag så jag trodde att nu kommer mensen. Ringde och pratade med Eva. Hon sa att det var normalt och att jag skulle testa söndag + tisdag avsett om jag får mens eller testar minus på söndag. 

Nu ligger jag i soffan och goffar kakor kanske inte är det bästa men... :)

kram till er starka tjejer!

• Nassa

Edison: Hur gick det? Hur många fick du tillbaka? Hur mår du?

Libra: Var snäll mot dig själv och ta hand om dig själv, det är ingen som tackar dig för du försöker vara stark och duktig. Vi är inga superkvinnor men vi behöver vara det för att orka gå igenom detta....

• Nassa

börjar bli ganska nervös. Vaknade med mensvärk idag igen. Har så ont.... det var pytte lite blod i morse. Suck! Men jag försöker fokusera på vad sköterskan sa att det är vanligt med mens och jag inte ska oroa mig. Känner att jag skulle behöva ha min man hemma nu när jag måste iväg och byta däck både på bil och hästtransporten. Hua! Är så trött att behöva vara superkvinnan hela tiden! Jag ska inte testa förrän i morgon ska på fest idag och vill inte förstöra min kväll om det är negativt. Tack för att jag får skriva av mig här. 

Hur känner du dig Libra?
    kram till er alla!

• Nassa

Tack men att hålla tummar och tår verkar inte ha hjälp denna gång. Det var en klart minus på stickan. Har väl känt på på mig eftersom jag har haft blödningar. Tar ett nytt test på tisdag men inte för att jag är hoppfull. Det är bara att ta nya tag men det känns deppigt. Funderar på det där med blodproppar. Min mor hade mycket blodproppar och jag har haft små tromboser jag kanske ska tala med Pia/Sorana om det. Det blir väl sprutstart i maj igen men vet inte när. Jag har sagt att vi kör varannan månad och jag försöker inte tänka på pengar.... Min man jobbar utomlands och de pengarna går till behandlingarna. 

Några tips hur man bäst laddar om? Kan ju gärna inte gå ut och tröst shoppa ;)

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö