• Mella79

Nordic IVF Center Malmö

Hej ! Jag hoppar in här för jag tror att vi kommer att få fortsätta på egen hand ! Vi är på vårt 3 försök på rmc ! Har fått ut ägg båda gångerna och äggen blivit befruktande men inte klarat sig mer än 2 dagar så ingen insättning! Har endometrios och idag fick jag reda på att jag fortfarande har höga värden på tsh 6,6 går p levaxin! Har någon här varit med om liknande att äggen inte klarar sig ? Vad kan de göra annorlunda ?kan tsh värdet påverka? Jag har kört både kort och långt protokoll! Tacksam för era erfarenheter ????

• Mella79

Mom2012 tack för det långa inlägget ! Efter att jag läst ditt inlägg så har jag snackat med både rmc och min läkaren angående mitt tsh värde! Rmc vill att jag tar upp detta med min ansvariga läkare när jag är inne på kontroll efter att kört synarel i ca 3 mån ! Min andra läkare förklarade att värdet på tsh inte påverkar ägget kvalité men däremot när de befruktade äggen sätts in igen så påverkas de mycket av tsh värdet ! Så långt har ju jag aldrig kommit ! Men än en gång tack och jag ska absolut ta upp detta med rmc !

• Mella79

saknar hopp!!!

Var på ivf kliniken Idag för en bedömning! Och ja jag har för få ägg och de är inte så bra ! Efter mina två misslyckade försök på rmc kan det vara lönlöst att fortsätta med ivf om det tredje blir samma resultat! Bar ska jag hitta kraften till att försöka!?! Än en gång rasade min värld!

• Mella79

De tog mitt amh värde idag ! Jag har få ägg typ 6 men jag har bara tagit 175 ml gonalf de birde väl höja dosen nu? Fick höra att 400 var maxdos varför fick jag bara 175!?!?! De ska testa menopur sista gången ! Vad är maxdosen för det?

• Mella79

Vi fick ut 6 ägg ! De befruktas men klarar sig inte länge! Max 2 dagar ! Mitt amh värde har jag inte fått ännu! Rmc har aldrig snackat om amh värdet !!! Mina ägg verkar vara dåliga allihopa ! Tänkte att det kanske ökar chanserna om jag får ut fler!!!

• Mella79

Ja högre dos!!!

MålaMittHjärta skrev 2015-09-24 16:02:32 följande:

Åh vad jobbigt!

Tänker nordic göra någon annorlunda plan än rmc? 

• Mella79

Hej! vi står i valet mellan nordic ivf el curakliniken! Har någon erfarenhet av båda?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö