Nordic IVF Center Malmö
Ska börja med ivf snart och ska på första samtalet... Utredning är redan gjord.Hur lång tid tar första mötet? Eftersom vi tänkte ta med vår 21 månaders pojke...har ingen barnvakt! Tar det lång tid??
Ska börja med ivf snart och ska på första samtalet... Utredning är redan gjord.Hur lång tid tar första mötet? Eftersom vi tänkte ta med vår 21 månaders pojke...har ingen barnvakt! Tar det lång tid??
Ok det låter bra!!
Vi har haft med vår son han två gånger han är 3,5 år och de brukar ta runt 15-20 min för ett läkarbesök. Tror första läkarbesöket tog runt 20 min ( max) för oss.
Visar de hur man ska ta sprutorna då? Måste man göra VUL med?
Vi har haft med vår son han två gånger han är 3,5 år och de brukar ta runt 15-20 min för ett läkarbesök. Tror första läkarbesöket tog runt 20 min ( max) för oss.
Ok då vet jag:)
Ja det gjorde VUL och pratade lite om läkaren kollade igenom journalen från rmc. Vi fick ta blodprov med och fick en snabb genomgång av sprutorna, är undersköterska så kände mig ganska säker på hur sprutorna ska tas så vi tog det i stora drag.
Har ni fått förlängd lutelsefas av ovitrelle?? Är det vanligt med mer än 14-16 dagars lutelsefas?
Brukar ha 14, har även haft 16 men denna gång 18! Tyckte det var konstigt ... Kan man ta pergotime månaden innan ivf? Eller måste jag vänta på egen ägglossning nu månaden innan( problemet är att jag har lång menscykel ,uppemot 40 dagar.Måste jag verkligen vänta så? Vill så gärna börja med ivf i november ju!!! Nån som vet??
Ovitrelle kan absolut skjuta upp mensen. Den innehåller hcg som är ett graviditetshormon. Min lutealfas är på 11, något kort. 14 är normalt. Men det kan vara så olika från person till person. Vet de som har på över 20.
Nån som vet om man kan ta pergotime månaden innan ivf,vad säger de på nordic ivf center i Malmö om det?Libra 1 ,du går på nordic ivf center i Malmö va? Jag går där. Nu väntar jag på egen ägglossning och mens för att kunna starta ivf...men jag har pco så frågan är om man verkligen måste vänta på egen äglossning då eftersom menscykeln kan vara väldigt lång och jag vill inte vänta hur länge som helst,vill starta i nov med ivf! kan man få provera då innan ivf??
Ok,bäst att låta bli pergotime då,vill inte förlänga starten för ivf ju...! Ska dit på tisdag på första samtal:))
Det får du nog fråga kliniken (om Pergotime) (vet ej hur snabbt det verksamma medlet går ur kroppen). Däremot skulle jag inte ge mig på att prova. IVF är påfrestande för äggstockarna och det är väl bäst om dina äggstockar får gå obehandlade innan IVF? Jag gick iaf smärtor och svullna äggstockar av Pergotime (men så hade jag egentligen inget behov av Pergotime - det var i princip felordinerat av läkaren).
Hör även med kliniken om att stimulera fram mens.
Ska börja med ivf på torsd:) kort metod. Går på nordic ivf Malmö. Mår man dåligt av medicinerna? Är det vanligt att första ivf inte fungerar?
Åh vad spännande att du har testdag imorgon:) håller tummarna för dig!!
Ja vi får väl se då...bara jag slipper må illa så ska jag stå ut med varsomhelst tror jag,bara jag får min bebis<3 läkaren sa 80 procents chans för oss...får väl bara hålla tummarna att det ska gå vägen:)) jag har sorana,vem har du? Gjorde äggplock ont?
Hur du mår är nog väldigt individuellt, jag fick många äggblåsor denna gången och det kände jag absolut av svullen, om i magen, trött, lite pms symtom av alla hormoner. Var väldigt nära att bli överstimulerad så kände mig svullen och trött men som tur var slapp jag det.
Om första försöket funkar beror nog på vad som "felar" alla har olika förutsättningar. Tror de säger runt 35 % på ett försök och 75% efter tre försök (den statistiken sa ena läkaren) Min första ivf lyckades på första försöket och fick en son. Vid syskonförsök lyckades jag på 1:a försöket som slutade i ma. Har testdag imorgon om vårt fet har lyckats eller inte.
Lycka till och håller tummarna för er :)