• Regnbågsdröm

Nordic IVF Center Malmö

Hej! Vet ni om man kan göra IVF med donerade spermier på Nordic?

Vi har precis misslyckats med vårt andra försök i landstinget och är rädd för vad vi ska göra om vi misslyckas med försök tre också.

• Regnbågsdröm
    mom2012 skrev 2016-01-29 06:19:10 följande:
    2 försök är väldigt få försök (vi gjorde 5 för att få vår dotter och 10 syskon ivf innan plus men fick missfall i v10 ). Har ni gjort en utredning på din mans spermier som talar för att det finns ett problem? Min man hade väldigt få spermier och av dem va inte många livsdugliga/normala men med ivf och icsi lyckades nordic alltid välja ut några bra och en del av äggen befruktades. Vad jag vill säg är att ge inte upp. Om ekonomi finns kan ni fortsätta privat på någon av de 3 kliniker i Malmö regionen eller vända er till Danmark som gör mycket mer kring äggdonation spermieonation.
    Jag har ingen man. Jag lever med en kvinna. Utredning är gjord på mig och vi behöver genomgå IVF. Spermier har vi inga, därför behöver vi donator. Vet du om det finns på Nordic även för dem som behöver både spermadonator och IVF? Alltså inte insemination.

Visst är två försök få försök. Men om det inte finns mer hjälp för oss med "dubbelt problem" så har vi liksom bara ett försök kvar.
  • Regnbågsdröm
    Gina43 skrev 2016-01-28 22:44:26 följande:
    Tyvärr, ingen aning. Ring dem och fråga så får du säkert lugnande besked.

Tråkigt att det inte gick bra på andra försöket. Vi får hoppas att ni lyckas på försök tre, annars är Nordic ett bra val! Vi gick privat direkt.
    Tack. Ja, kan de ta emot oss på Nordic så är det vårt val. Ska kontakta dem när jag orkar. Måste sörja klart först, därför jag frågade här till att börja med om någon visste.
  • Regnbågsdröm
    mom2012 skrev 2016-01-30 17:57:33 följande:
    Nu skäms jag. Förutsatte heterosexuell relation. Ursäkta min klumpighet. I sverige är det reglerat kring lagstiftning och enbart öppna donationer görs av ägg och spermier. Kolla med Nordic men jag tror ärligt det går smidigare och snabbare i Danmark. Min väninna gjorde insemination sedan ivf och slutligen äggdonation. Nu gravid som ensamförälder.
    Ingen fara. Du kunde ju inte veta det Men vi behöver alltså göra både IVF (pga att jag producerar för få ägg) och sen behöver vi donerade spermier. Men ja, vi får nog söka oss till Danmark. Men hoppas först på vårt sista försök på RMC
  • Regnbågsdröm

Tänkte bara meddela här eftersom jag frågat här tidigare. Fick svar från RMC idag att man kan fortsätta behandling hos dem, även efter sina tre gratisförsök. Och då betala för behandlingen, om man då behöver IVF med donerade spermier som vi ju behöver Känns oerhört lättande om det nu stämmer så som de sa. Känns skönare att veta att vi slipper åka utomlands om vi nu misslyckad med ytterligare ett försök.

• Regnbågsdröm
    mom2012 skrev 2016-02-17 15:25:07 följande:

Tack Måla mitt hjärta. Men nu när jag sitter här med sprutan så vågar jag inte ta den. Biverkningarna som star I bipacksedeln var inte att leka med..... Har sådan ångest. Och även om jag ringer läkaren och han sager lugnande ord kommer jag ha ångest om jag tar den och vad jag tar för risker. Biverkningar som "leukemi" var 1 på 10, och minst 3 olika sorters cancer 1 på 100. Helt sjukt. Och även om läkaren sager att det handlar om äldre personer och de som tar produkten mer än 6 månader så finns det ju Inga som helst garantier för att det inte är just jag som är 1 av de 10 och får leukemi. Då kommer jag inte förlåta mig själv. Nej sprutan gick in I kylen igen och detta måste jag få tänka igenom noga.

Du la in sprutan i kylen igen? Då känns det som att du definitivt borde ta ett snack med läkaren och framför allt tänka igenom vad du/ni egentligen vill. Biverkningarna är många, men blir man sådär rädd, då är man nog inte redo för allt vad det innebär med IVF. Biverkningarna är liksom typ det minsta problemet och det lättaste i processen, skulle jag säga. Fundera över vad ni verkligen vill. Man måste våga ta risker här, annars lyckas man aldrig.
  • Regnbågsdröm

Ser nu att du går utomlands någonstans och att det kanske är andra mediciner än vad vi får i Sverige? Men skulle det vara stor risk för leukemi så skulle de inte ge ut medicinerna, så är det faktiskt.

• Regnbågsdröm

Läser igen. 1 av 10 leukemi? Det låter ju inte klokt. Läste slarvigt och såg bara "många biverkningar" typ. Men det där verkar ju inte klokt någonstans. Jag skulle åkt hem och gjort behandlingen i Sverige. Helt seriöst.

• Regnbågsdröm
    mom2012 skrev 2016-02-18 21:52:18 följande:

Överdrev kanske lite men läs på fass om humira biverkningar. Flera olika cancer va nog 1 på 100 och leukemi, blodförgiftning och hål i tarm mm va andra fina biverkningar. Men som sagt det är väldigt många som tar humira och är man ung och frisk i övrigt är risken låg.

Kollade fass. 1 av 1000 för leukemi. Är ju en anings skillnad, om man säger. Förstår att du blir rädd, men du skrämmer ju även upp andra när du "överdriver lite".
  • Regnbågsdröm
    Libra1 skrev 2016-02-20 04:46:43 följande:

Jag är... Trumvirvel... GRAVID!!! :)

Men så underbart! Väntan är värd det alltså! Stort grattis!
  • Regnbågsdröm
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-20 06:44:22 följande:
    Men så underbart! Väntan är värd det alltså! Stort grattis!
    Hade för mig att det var du som gjort sex försök, men läste din trådstart nu. Hoppas verkligen att bebisen i din mage klarar sig nu. Håller alla tummar jag har och önskar er all lycka!
  • Regnbågsdröm
    Libra1 skrev 2016-02-20 10:15:20 följande:
    Tack! Jo det är jag. Detta var sjätte försöket. Nu måste det gå hela vägen. :D
    Jag håller på dig! Det ska gå! Stor kram!
  • Regnbågsdröm
    BusigaSyrran skrev 2016-02-26 17:47:26 följande:

Hej tjejer, jag och min man vill göra ivf om några månader om det ej tar sig med läkarens "prövningar". Vi har kämpat aktivt i 1,5 år nu men kör oskyddat och försökt pricka in i 3,5 år :(

Försökte hitta en massa info om priser men förstår inte riktigt då de mesta är med en donator. Men både jag och mannen funkar som vi ska. Dvs jag har ägglossning och hans spermier är bra. Gjort utredning och ätit en kur pergotime nu.

Vet ni vad de kostar för oss då vi vill ha min mans spermier? Vi är 25 & 26 år.

Tacksam för svar om ni kan :)

Hoppas att vi alla plussar snart.

Man får inte göra IVF med donator på privata kliniker, så konstigt om du bara läst om det? Det görs bara inom landstinget.

Vet inte vad det kostar på Nordic, men det kan ju andra här svara på
  • Regnbågsdröm
    BusigaSyrran skrev 2016-02-27 09:56:49 följande:
    Okej tack, vi har barn sen innan som blev till på första försöket men ett syskon vill sig inte alls. Snart tagit oss två års aktiva försök. Men egentligen försökt längre. Tagit en kur pergotime men fick mensen igår några dagar tidigare än vad jag egentligen skulle.

Men de har inget paket alls som garanterar ett barn? Velar nämligen lite ändå då vi vill köpa hus o betala 60.000 o ej få ett barn ändå.

Tråkigt dock att vi ska behöva betala hela denna stora summan själv :( för att ens få ett barn till..

Håller tummarna för ert syskon :)
    Libra1 skrev 2016-02-27 07:24:12 följande:

Prislista Malmö: nordicivfcenter.se/malmo/malmo-priser/

Tack
    Paket som garanterar barn? Hur menar du nu? Hade det funnits något som garanterade barn så hade ju alla köpt det Jag förstår nog inte hur du menar, haha!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö