Nordic IVF Center Malmö
Hej! Vet ni om man kan göra IVF med donerade spermier på Nordic?
Vi har precis misslyckats med vårt andra försök i landstinget och är rädd för vad vi ska göra om vi misslyckas med försök tre också.
Hej! Vet ni om man kan göra IVF med donerade spermier på Nordic?
Vi har precis misslyckats med vårt andra försök i landstinget och är rädd för vad vi ska göra om vi misslyckas med försök tre också.
Tänkte bara meddela här eftersom jag frågat här tidigare. Fick svar från RMC idag att man kan fortsätta behandling hos dem, även efter sina tre gratisförsök. Och då betala för behandlingen, om man då behöver IVF med donerade spermier som vi ju behöver Känns oerhört lättande om det nu stämmer så som de sa. Känns skönare att veta att vi slipper åka utomlands om vi nu misslyckad med ytterligare ett försök.
Tack Måla mitt hjärta. Men nu när jag sitter här med sprutan så vågar jag inte ta den. Biverkningarna som star I bipacksedeln var inte att leka med..... Har sådan ångest. Och även om jag ringer läkaren och han sager lugnande ord kommer jag ha ångest om jag tar den och vad jag tar för risker. Biverkningar som "leukemi" var 1 på 10, och minst 3 olika sorters cancer 1 på 100. Helt sjukt. Och även om läkaren sager att det handlar om äldre personer och de som tar produkten mer än 6 månader så finns det ju Inga som helst garantier för att det inte är just jag som är 1 av de 10 och får leukemi. Då kommer jag inte förlåta mig själv. Nej sprutan gick in I kylen igen och detta måste jag få tänka igenom noga.
Ser nu att du går utomlands någonstans och att det kanske är andra mediciner än vad vi får i Sverige? Men skulle det vara stor risk för leukemi så skulle de inte ge ut medicinerna, så är det faktiskt.
Läser igen. 1 av 10 leukemi? Det låter ju inte klokt. Läste slarvigt och såg bara "många biverkningar" typ. Men det där verkar ju inte klokt någonstans. Jag skulle åkt hem och gjort behandlingen i Sverige. Helt seriöst.
Överdrev kanske lite men läs på fass om humira biverkningar. Flera olika cancer va nog 1 på 100 och leukemi, blodförgiftning och hål i tarm mm va andra fina biverkningar. Men som sagt det är väldigt många som tar humira och är man ung och frisk i övrigt är risken låg.
Jag är... Trumvirvel... GRAVID!!! :)
Hej tjejer, jag och min man vill göra ivf om några månader om det ej tar sig med läkarens "prövningar". Vi har kämpat aktivt i 1,5 år nu men kör oskyddat och försökt pricka in i 3,5 år :(
Försökte hitta en massa info om priser men förstår inte riktigt då de mesta är med en donator. Men både jag och mannen funkar som vi ska. Dvs jag har ägglossning och hans spermier är bra. Gjort utredning och ätit en kur pergotime nu.
Vet ni vad de kostar för oss då vi vill ha min mans spermier? Vi är 25 & 26 år.
Tacksam för svar om ni kan :)
Hoppas att vi alla plussar snart.
Vissa kliniker har faktiskt babygaranti. Dvs att man får pengarna tillbaka om det inte blir något.
Som t ex Falun: www.ivfkliniken.se/falun/priser/graviditetsgaranti/