• mom2012

Nordic IVF Center Malmö

Moolie vad tråkigt att höra att du mår som du gör. Jag var oxo väldigt rädd för att något skulle hända när jag var gravid med min dotter. Mest på toa. Men andra stunder njöt jag. Verkligen.

Du verkar medveten om din ångest kring MA så psykakuten låter väl drastiskt. Kanske kan KBT vara lösningen? För din egen skull vore det väl skönt om du vid något tillfälle slappnade av så pass att du kan njuta av att vara gravid. Hoppas du får bra hjälp och kan njuta så småningom. Kram!!

• mom2012

Moolie kom på en annan sak, fast det kanske förstärker din oro (om man inget hör en dag). Man kan köpa hem doppler privat. Det är den där man hör hjärtljud med hos barnmorskan. Då kan ni lyssna hemma och du kanske blir lugnare?

• mom2012

Ja håll ut cinderella....hcg ökar i kroppen var 3:e dag så avvakta någon dag till ska du se du får 3+ :)

Jag har nu varit på samtal och inskrivning. Lite omtumlad är jag då de menar att chanserna för syskon är väldigt liten med tanke på 5 ivf på den andra kliniken. Rent statistiskt ska man tydligen bli gravid på 3-4 behandlingar om man som vi fått 1-2 topp-embryos var gång.

Men vi ska prova en gång tillsammans. Vi byter långa protokoll mot korta och byter mediciner och tar maxdos gonalf. Jag känner mig lite orolig för maxdos gonalf (300). Jag har tidigare fått låga doser såsom 112,5 150 mm. Men vi ser fram.emot detta försök. Kanske är det detta försöket som ger vårt efterlängtade syskon!

Någon av er som fått 300 ui gonalf?

• mom2012

Låter bra att de tar hand om dig Moolie. Försök gör en sak varje dag. Ut o gå. Fika. Handla. Så att du inte bara sitter hemma (du va sjukskriven?). Det kanske kan hjälpa. Styrka till dig.

Det enda jag kan säg är att om allt går vägen (vilket det ska denna gång!) så har du något fantastiskt att se fram emot. I går vaknade jag av ett "mamma jag älskar dig" och i morse va det "mamma jag tycker så himla mycket om dig".

• mom2012

Väntan på mensen är extremt lång när man vill den ska komma. Jag har en lång cykel med ägl dag 21 sen 12-14 luteal på det. Önskar en cykel på 28 dgr nu :) Inte sen...men nu :)

• mom2012

Moolie tips på rolig ultraljud. Man kan få i 3D om man vill. Finns en klinik i malmö vet jag. Undersökningen spelas in och man får dvd med sig hem :)kostar en slant dock

• mom2012

Hej på er. Ni som kör korta protokollet. Ungefär hur många dagar har ni haft från sprutstart till äggplock? Försöker planera mitt liv o jobb så jag är på hemmaplan då. Tufft att få all planering att klaffa :)

• mom2012

Jag är nyfiken på varför man fortsätter med ovitrelle efter äggplock. Är det för att öka ngt hormon?

Här går jag o väntar o väntar....CD 37 (!!) idag. Just bara för att jag väntar o längtar på att få starta med äggstimulering.

Härligt du ruvar Libra! Kort protokoll? Ngt som ni gör på annat sätt denna gång? Lycka till!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö