• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

Hej jag hoppar in här, sambon har äntligen gått med på att göra syskonförsök (sonen blev till via icsi på Rmc Malmö). Hur är Nordic? Vet någon om det är en kö innan man får börja?

Mamma till världens sötaste Elvis
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-02-02 16:36:12 följande:
    Välkommen hit. Jag gillar Nordic väldigt mycket. De har bättre tid för en och lyssnar på alla frågor man har. Vi har aldrig upplevt någon kö. Så det är nog bara att köra på. Lycka till! :)
    Tack för svaret :)
    Ska bli spännande att försöka igen, skulle egentligen gjort ett frysförsök för 1.5 år sedan men ägget klarade inte upptiningen. Nu blir det istället att börja om på nytt, lite nervöst hur man ska klara av processen med en energisk 3 åring hemma (och trotsig) Sen hoppas jag såklart att det inte ska krocka med mina studier med men ja hoppas mina kurskamrater/lärare har förståelse isf. 
  • MålaMittHjärta

Fått tid till läkarbesöket den 2 Mars och får se sen hur snabbt vi kan börja :) Känns otroligt skönt att det är igång iaf (lite irriterad på sambon som egentligen skulle ringa förra veckan när jag var i skolan men han glömde flera gånger....Eller han VILLE inte ringa, är tydligen jättefarligt att prata i telefon..) 

• MålaMittHjärta
    Sindyrella1983 skrev 2015-02-16 09:32:09 följande:

Idag är det dags för återföring. Är nervös och nyfiken på hur våra embryo klarat sig. Men kliniken har inte ringt så jag tar det som ett bra tecken

Lycka till :)
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-02-16 10:25:48 följande:

Här går det dåligt.... den där välkända rosa lutinus kom som ett brev på posten i morse. Som en klocka 13 dgr efter äl. Mensen lär vara i full gång i morgon. Suck!

Åh vad tråkigt :(
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-02-21 13:05:48 följande:

Tyvärr inte. Mens och minus på stickan :( Game over.

Fy vad tradigt! Skickar styrkekram
  • MålaMittHjärta

Var på kliniken igår och det blir start för oss i slutet av månaden :) Fick ett väldigt positivt intryck av kliniken och väldigt trevlig personal. 
    Fick frågan om 1 försök eller 3 pack, hur gjorde ni? Lutar nog till ett tre pack, så har man inte press om inte första försöket går hela vägen.

• MålaMittHjärta
    Sindyrella1983 skrev 2015-03-03 09:22:33 följande:

Vi tog ett tre-pack, kände samma sak. Ville inte ha den pressen på första försöket. Och med tanke på hur vårt försök slutade så var det tur. Nu är jag ju gravid igen, och hoppas av hela mitt hjärta att det går bra! 

Grattis håller alla tummar att det ska gå hela vägen :)
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-03-03 20:55:28 följande:

MålaMittHjärta: Det beror på era förutsättningar. Är ni unga och har god äggreserv och mer "logistiska komplikationer" har ni kanske goda möjligheter och kan börja med en behandling.

Vi ville inte ta några risker, tänkte satsa helt och fullt från början, så vi köpte 3-pack. Vi hade ju tur som lyckades på första försöket. Vår son blev dyr! (jo, eftersom han även föddes tidigt och var sjuk fick vi börja vårt föräldraskap med VAB i en hel månad båda två - så cirka 100 000 har han väl kostat inklusive 3-packet och alla övriga vårdkostnader)

Jag fyller 30 iår och sambon fyller 40 så vi börjar väl blir "gamla" Läkaren pratade om 35% chans vid första försöket och 75% efter 3 försök. Alltså jag hatar statistik !!!  Men både jag och sambon kände att chansen att lyckas inte är så stor så kan vi lika gärna köpa ett tre pack. Nu hoppas vi att sambon kan göra bruttolönavdrag på sitt jobb för jag pluggar..
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö