• CB1982

Nordic IVF Center Malmö

Hej!

Var på Nordic Ivf center i Malmö i onsdags för äggplock och i fredags fick jag ett super ägg tillbaka som dom kallade det

Detta är vårt andra försök på denna klinik, förra slutade i utomkvedshavandeskap för ett av embryot medans embryo nummer 2 satt rätt men förlorade tyvärr det med.

Nu hoppas vi på att det ska gå rätt hela vägen denna gången. Har testdag den 17/2.

Jag tycker att dom är avslappnade och tar sig verkligen tid för en, har ni samma uppfattning?

• CB1982

Hej!

Jag har inte skrivit här på länge, fick missfall i somras och gjorde efter en paus ny behandling ijanuari.

Det lyckades och är nu i v 13, går in i v 14 på fredag och då ska jag även till mödravården och senare på dagen gå på kub testet.

Nervös inför kuben, rädd för att det ska visa att hjärtat slutat slå som i somras.

Dom har varit otroligt stöttande på Nordiv och jag fick komma på ett extra ultraljud i v 11.

Vill sända mina lycko önskningar till er som ska påbörja en ny eller är i en pågående ivf behandling <3

• CB1982
    Libra1 skrev 2016-04-11 19:47:10 följande:

Då ligger vi väldigt lika. Jag går in i v13 imorgon. Ett stort lycka till på KUB. Jag är också orolig. Men fick också se och höra hjärtat slå i v11.

Ja det är vi!

Känner igen dig även från gruppen "Höstbebisar efter Ivf 2016" om jag nu inte tar fel.

Ett av mina problem sedan jag blev gravid är att jag är väldigt virrig.

Jag tror oron vi har är just mycket pga ivf, att man vet att det inte är så lätt att få barn samt att längtan är så stor. Man faller så långt om man får missfall. Även om jag har fruktansvärt illamående så är jag ändå rädd för att hjärtat ska ha slutat slå för så var det sist.

Lycka till på Kuben idag, jag tror och hoppas att vi kan slappna av efter Kuben. Då har man fått sett miraklet efter v 12 då största missfalls risken är över. Men å andra sidan så har jag efter de vul jag gjort varit lugn 1-2 dagar sedan har oron kommit tillbaka. Är det så för dig med?
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö