Nordic IVF Center Malmö
Hej alla!
Vilka resor ni har gått igenom, ni är så grymt starka kvinnor:)
Jag hoppar in i denna tråden då vi ska börja med IVF i slutet av april på Nordic.
Jag har en son på 2,5 år som kom till efter 5 års kämpande via IVF som lyckades på första försöket på Rmc. Han var en blastocyst o vi fick även en till frysen. 1,5 år senare så skulle vi sätta in FET syskonförsök på Rmc men plussade aldrig o man vart otroligt knäckt. Vi bestämde oss för att försöka själva så länge vi orkar med tanke på vårt förflutna.
Nu har vi försökt i 15 aktiva månader o 2 år oskyddat o det har ej tagit sig. Jag har aldrig lyckats blivit gravid på egen hand under alla dem här åren. Jag är 28 år o min fästman 31år o alla prover o undersökningar är bra. Har regelbunden mens o ägglossning oxå.
I december 2015 så var vi på Nordic o träffa Pia för att kolla så allt fortfarande är bra och det var det o även simmarna är fortfarande topp. Hon var otroligt chockad hur ett sånt ungt, friskt, hälsosamma par inte kunnat blivit gravid 1 enda gång på dem här 4 åren vi försökte med vår son.
Nu i alla fall så kontaktade jag dem i dag o vi fick en tid där vi ska på vårt inskrivningsamtal o välja ut vilken behandlingen jag ska få. Dem har min journal från Rmc o hon sa i telefonen att oftast om det funkat bra o visat ett bra resultat på Rmc så brukar dem köra samma behandling. Jag körde det långa, men hon sa att man nedlegerar i 3 veckor innan, stämmer det? Varför gör man det så länge? Ni som kört långa protokollet, hur många dagar körde ni med nedlegering, sen hormonsprutor? Minns inte att vi körde så länge på Rmc. Började typ 9 dagar innan beräknad mens.
Ber om ursäkt för ett långt inlägg. Känns spännande att få börja med detta då jag mått så otroligt dåligt i ett år nu och så fort vi bestämde oss att nu kör vi så blev jag en helt annan människa. Är inte alls ledsen varje dag, gråter inte, är inte arg och känner mig mycket lättare.