Inlägg från: Kampenombarnlängtan |Visa alla inlägg
  • Kampenombarnlängtan

Nordic IVF Center Malmö

Hej alla!

Vilka resor ni har gått igenom, ni är så grymt starka kvinnor:)

Jag hoppar in i denna tråden då vi ska börja med IVF i slutet av april på Nordic.

Jag har en son på 2,5 år som kom till efter 5 års kämpande via IVF som lyckades på första försöket på Rmc. Han var en blastocyst o vi fick även en till frysen. 1,5 år senare så skulle vi sätta in FET syskonförsök på Rmc men plussade aldrig o man vart otroligt knäckt. Vi bestämde oss för att försöka själva så länge vi orkar med tanke på vårt förflutna.

Nu har vi försökt i 15 aktiva månader o 2 år oskyddat o det har ej tagit sig. Jag har aldrig lyckats blivit gravid på egen hand under alla dem här åren. Jag är 28 år o min fästman 31år o alla prover o undersökningar är bra. Har regelbunden mens o ägglossning oxå.

I december 2015 så var vi på Nordic o träffa Pia för att kolla så allt fortfarande är bra och det var det o även simmarna är fortfarande topp. Hon var otroligt chockad hur ett sånt ungt, friskt, hälsosamma par inte kunnat blivit gravid 1 enda gång på dem här 4 åren vi försökte med vår son.

Nu i alla fall så kontaktade jag dem i dag o vi fick en tid där vi ska på vårt inskrivningsamtal o välja ut vilken behandlingen jag ska få. Dem har min journal från Rmc o hon sa i telefonen att oftast om det funkat bra o visat ett bra resultat på Rmc så brukar dem köra samma behandling. Jag körde det långa, men hon sa att man nedlegerar i 3 veckor innan, stämmer det? Varför gör man det så länge? Ni som kört långa protokollet, hur många dagar körde ni med nedlegering, sen hormonsprutor? Minns inte att vi körde så länge på Rmc. Började typ 9 dagar innan beräknad mens.

Ber om ursäkt för ett långt inlägg. Känns spännande att få börja med detta då jag mått så otroligt dåligt i ett år nu och så fort vi bestämde oss att nu kör vi så blev jag en helt annan människa. Är inte alls ledsen varje dag, gråter inte, är inte arg och känner mig mycket lättare.

• Kampenombarnlängtan
    mom2012 skrev 2016-03-17 18:50:43 följande:

Kampenombarnlängtan - skillnaden mellan "korta" och "långa" protokollet är att du med långa protokollet har nässprej som kontrollerar att ingen ofrivillig ägglossning sker. Varför man börjar 3 v innan är för att det tar en stund för kroppen att "nedregleras" inför en cykel.

Med korta protokollet så använder du senare i processen sprutor för att hindra ägglossning. Korta protokollet börjar om jag minns rätt strax efter en mens, medans långa protokollet börjar du med nässprej och inväntar en blödning.

Men en sak kan jag säg och det är långa protokollet också känns "fort". Det som känns som en hel evighet är när man ruvar på ett ägg som är återfört.

Lycka till! Du har varlt en bra klinik. Jag har min fina blastcyst i frysen där och väntar på att hitta rät tillfälle att åteföra den!

Tack för svar:)

Jag körde oxå det långa protokollet på Rmc men började inte så tidigt med att nedreglera utan började ca 9 dagar innan beräknad mens. Men men. Det ska i alla fall bli skönt att få sätta igång igen o slippa denna eviga väntan om ett barn.

Val av klinik känner jag bekväm med då vi var där i december o pratade med Pia. O jag har läst så mycket bra om den kliniken o läst igenom hela denna tråden vad alla har gått igenom o tänker:)

Hur har det gått för er alla? Är det någon mer som ska sätta igång med behandling?
  • Kampenombarnlängtan

Hej!

Vi håller på med det långa protokollet på Nordic o undrar varför man sprayar synarela 1 vecka till efter man fått mens? Tänkte att när man på Rmc gjorde långa så började man spruta dagen efter man fick sin mens men här ska man vänta en vecka till, e det någon som vet varför?

• Kampenombarnlängtan

Hur kände ni er på sprut dag 10? Jag har 22 äggblåsor o ska ev göra äggplock på fredag. Men känner rejält i äggstockarna nu. Var på ultraljud idag o det var ingen överstimulering sa Pia. Jag har ätit alvedon hela dagen för att det spänner nå fruktansvärt. Ska tillbaka på onsdag på ultraljud igen. Hade ni oxå ont i äggstockarna mot slutet?

• Kampenombarnlängtan

Imorse var vi på äggplock, fy vad skönt att det är över. 28 äggblåsor o dem fick ut 22 st. Gjorde fruktansvärt ont o dem fick fylla på smärtstillande under tiden. Efteråt hade jag oxå fruktansvärt ont så fick påfyllning där oxå. Är jättesvullen o har skitont. Hur har ni mått efteråt o hur många ägg fick ni ut?

På onsdag sätter dem in en blastocyst. Så jag hoppas verkligen att jag inte åker på överstimulering då dem sa att det fanns risk för det eftersom jag hade så många ägg. Har någon av er som åkt på detta? O när? O symtomer?

När vi gjorde våran son på Rmc så fick jag ut 14 ägg o mådde toppen under hela behandlingen.

• Kampenombarnlängtan

Efter äggplocket, ringde dem upp er för att berätta hur det gått med befruktningen o gav er information om det även fast man fått ett återföringsdatum?

Jag är så nyfiken på hur det gått o om det blivit någon befruktning av dem 22 äggen.

• Kampenombarnlängtan

Är det någon som fått feber 4 dagar efter äggplock? Ska sätta in befruktningen imorgon eftermiddag så är så himla nervös att det ska vara något dåligt:(

• Kampenombarnlängtan

Jag jobbar ju på en förskola så det är mycket möjligt att jag åkt på något virus. Men jag har inga andra symtomer. Ligger på 38,5-38,7 grader men sen när jag tagit dubbla alvedoner så blir jag av med febern. Jag har ju blivit bättre o bättre för vardag sen äggplocket, så jag har inte blivit sämre o sämre. Jag är fortfarande öm där nere o gör lite ont men inte mycket alls, o är lite svullen fast mycket mindre än vad jag var innan. Har både vägt mig o har ej gått upp i kg o även mätt magen o där har jag inte heller gått upp mer. Kan väl känna lite mer obehag i äggstockarna precis innan jag ska kissa men det försvinner snabbt när jag kissat o det gör inte ont när jag kissar.

Jag får ringa dem när dem öppnat så får jag höra med dem, förhoppningsvis är det bara ett virus eller nåt.

• Kampenombarnlängtan

Jag behöver allas hjälp nu. Jag är på Rd 9 med blasto o fick redan igår ett svagt streck på gravtestet. Igår kväll så fick jag en ljus ljus rosa flytning o idag har det ibland varit ljus brun med Lutinus, allt är med Lutinus flytning o det är ju inte mycket o ibland tar det timmar innan det kommer något mer o så rinner det till. Testa igår kväll efter jag fick den ljusrosa så var strecket starkare än igår morse även idag har testet blivit starkare, bör jag vara orolig? Jag tror att det är typ nu jag egentligen ska ha mens. Det är inget rött än så länge. Åh jag är så rädd o orolig:( snälla hur har ni haft det? Jag tar Lutinus 3ggr per dag kan det vara den som orsakar det eller?det är väl ett bra tecken att gravtestet blir starkare o starkare för då är det väl inte missfall, eller kemisk graviditet som det heter?

• Kampenombarnlängtan
    Gina43 skrev 2016-10-23 22:53:00 följande:

Kampenombarnlängtan: hur har det gått? Såg ditt inlägg först nu och tänker att du nu kanske redan vet? Förhoppningsvis var det bara en liten blödning från känslig slemhinna som du hade. Visst, tyvärr kan man få tidiga plus som sedan inte blir något..MEN, att få ett plus är ju en HCG stegring, det innebär att det tog sig (om så bara för en kort tid) och det är positivt! Hur det än gick så är ett svagt plus bättre än inga plus alls.

Jag hoppas att det gick åt rätt håll! Förstår att drt var nerviga dagar..!

Det svaga plusset är borta nu på Rd 12 o jag blöder. Så pyret i magen fäste men släppte igen:( är så ledsen o varit det hela helgen. Men man får skylla sig själv att man är beroende av att testa för hade jag inte testat innan så hade jag inte vetat om att jag var gravid:( så jag väntar på att kliniken ska ringa.

Vet ni om man får lov o börja direkt efter första mensen o sätta in en FET? Har ju 9 st blastocyster i frysen, tack Gud

Grattis Libra till er son har läst din blogg dem här dagarna och måste säga att du verkligen har fått gå igenom mycket, så ett stort grattis och njut nu
  • Kampenombarnlängtan
    Gina43 skrev 2016-10-24 14:48:50 följande:

Tråkigt att höra att det inte gick vägen denna gång!

Om du hade stimulerad cykel denna gång vill de troligen att du har en vanlig menscykel innan ni gör ett FET (oavsett om ni gör stimulerat eller ostimulerat), men hör med kliniken.

Hoppas att det går bättre nästa gång. Skam den som ger sig!

Tack för din omtanke:) dem ville att vi ska vänta till nästa mens som kommer runt den 21 november så lagom till jul så ber jag till Gud att vi får vårt plus av jultomten;) vill så gärna ha ett syskon till vår son som blir 3,5 år till jul. När vi gick på RMC så gjorde vi FET i ostimulerad cykel, brukar man göra samma då på Nordic? När brukar dem sätta in efter ägglossningen i ostimulerad cykel? Vet du det?

Ja du när man försökt o varit i denna bubblan i 8 år så ger man sig inte. Vår son tog 5 år innan vi fick han i våra armar och syskonet har vi försökt med i 2 år. Men nu hoppas jag verkligen på våra fem dagars odlade som vi har i frysen. Vill bara att detta elände ska ta slut någon gång:(
  • Kampenombarnlängtan

Tänkte höra med er om man har en 5 dagars i frysen, vilken dag sätter man in det då? Ska göra FET i naturlig cykel. Ska på ultraljud den 25/11, tittar man då på när man ev kommer att ägglossa? Hur funkar det när man gör FET?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö