Nordic IVF Center Malmö
Suck, tankarna mal. Varför gick inte behandlingen så bra denna gång? Varför blev det så "få" ägg? Trots att jag nu är lite äldre satte man mig på lägre dos än förra gången och tyckte att man skulle ha "is i magen" vid första UL trots att man kom fram till att inte mycket hade hänt. Först sent i behandlingen ökade man dosen och först då hände det något. Jag är jättebesviken för att det inte blev något till frysen. Det innebär att vi troligen inte kan göra något försök i augusti, utan det är september nästa gång.
Sist blev hälften av mina embryon fina blastocyster. Den här gången var det få som såg bra ut eller som hade kommit tillräckligt långt vid dag 5. Den blastocyst som jag fick var inte ens expanderad, eller tja, det var väl vad jag snappade upp. Det är som om det här försöket inte ens gick hälften så bra som sist och jag förstår inte.
Och jag är så ledsen för att mina blastocyster i frysen inte klarade sig. 90% klarar upptiningen, säger de. Så jag förstår inte det heller. Vad är sannolikheten? Kanske är blastocyster inte för mig egentligen? Eller så har jag fel behandling.