• Moolie

Nordic IVF Center Malmö

Och givetvis beklagar jag det otroligt tråkiga beskedet!! Ni kanske kan börja fortare än vad vi kan!! Ring och fråga!

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-03-26 19:26:26 följande:
    Där fanns tyvärr lite småstenar kvar. Men läkaren tyckte att de borde komma ut av sig själv. Vi diskuterade IVFen och han tyckte vi kunde köra igång. Så nu känner jag mig glad. Så nu väntar jag på mensen som borde komma någon gång nästa vecka. Missade ägglossningen så vet inte exakt när. Märkligt!

Åh så roligt!!! Inte åt småstenen då! ;) Så skönt! Nu har ni väntat länge!!
  • Moolie

Blööööö.... Låg på akuten i tio timmar... Akut skrapning och en cysta som tryckte... Läkarna och sjuksköterskorna tycker vi som gör IVF är starka kvinnor. Vi vänjer oss vid smärta och lever med det under behandlingarna. Så glad att de väljer att se oss på det sättet och inte bara som "Ofrivilligt barnlösa som inte slappnar av". Som vissa kan säga...

• Moolie
    ITM skrev 2014-03-28 21:47:35 följande:
    Nassa grattis till ruvningen!

Moolie stackars dig. Jobbigt! Kram

Ja, det är faktiskt lite jobbigt... Jag som hade inställningen att kroppen oftast sköter saker själv... Så behöver jag ALL hjälp jag kan få...

Jag har sagt det innan och säger det igen:

Detta önskar jag inte min värsta fiende!!

Min högsta önskan är att vi alla får ett barn. Eller fler för den delen... Friska och glada barn! Hih... Tabletterna talar... ;)

Nu ska vi ha en solig och fin helg!!

Kram på er!!
  • Moolie
    Nassa skrev 2014-03-29 06:53:09 följande:
    Moolie: Det läter som ett helvete. Efter mitt missfall så fick jag en skrapning även om de sa att kroppen kan ta hand om det. Men jag fick en infektion förmodligen började den redan innan för jag fick hade feber innan skrapningen. Om det inte hade funnits antibiotika så hade jag inte funnits idag.... Det är ett helvete och det är också min mardröm att det ska upprepas men jag måste ta chansen för det kan bli bra. Jag mådde hur bra som helst och på första ul såg de inga hjärtljud.... svårt att acceptera. Mitt ända råd är att låt kroppen läka det känns som om mensen aldrig ska komma tillbaka men det gör den och sen är det bara att försöka igen. För mig var det inte lika självklart att bli gravid igen för jag hade blivit lämnad av mannen jag skulle gifta mig med 6 v innan bröllopet när jag var gravid. Vet fortfarande inte varför han har vägrat prata med mig sen dess. Förlorade jobbet i en omorganisering och hela min tillvaro rasade. Om missfallet berodde på detta vet jag inte men det var säkert en bidragande faktor. Det tog lång tid att bli hel igen. Men jag har levt efter " Det blir som det blir men det blir som det ska" 

Nu har jag en ny man och nytt jobb men helt plötsligt var det inte lika lätt att bli gravid.... 

stor kram till dig och alla er andra!

Tack!!

Ja, det händer otroligt mycket i mitt liv nu... Och därför har vi bestämt att vi ska vänta till augusti med ALLT. Inget kommer hända innan dess! Vi ska njuta av livet och semestern! Vi har planerat IVF-behandlingen i tre år... Och alla förväntningar har byggts upp... Nu har vi gått igenom en behandling och vet vad det handlar om. Kliniken är otroligt positiv till vår FET. Deras upptiningar har gått superbra. Det är bara ett ägg som inte klarat sig sedan kliniken öppnade. Nordic, får av mig, den bästa kritiken de kan få! Helt underbara!!
  • Moolie
    Finmamma skrev 2014-03-29 00:12:40 följande:
    Hoppas du mår bättre snart !

Tack!!

Hoppas det går bra för er?
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-03-29 12:09:36 följande:
    Moolie: Vad skönt att det är över nu. Jag kunde inte börja leva igen förrän allt var över. Hoppas ni kan slappna av och tänka på annat under sommaren för att sen komma tillbaka med nya tag. Det behöver man ibland.

Jag blir så glad och förhoppningsfull när ni alla skriver så bra om Nordic. Snart är det vår tur. Då ska det banne mig gå hela vägen. :)

De är så bra som vi säger med! Otroligt bra personal!
  • Moolie

Så skönt att vi alla börjar komma tillbaka på banan igen!! Och så skönt att ni mår bättre, ITM och 2014Bebis!! 

• Moolie
    ITM skrev 2014-04-01 19:49:39 följande:
    2014bebis Skönt att allt gick bra. Skrapad? De kanske är något för mig oxå?' Har ju gjort 5 återföringen nu med toppen fina embryon som inte fäst;(

Det måste jag fråga om på torsdag.

Jag har märkt att jag luktar illa i underlivet, undrar om jag fått någon infektion men de gör ej ont.

Kram

Du kanske fått någon svamp eller så....? Jag kände med att jag luktade illa emellanåt... Men jag tänkte att det är "rester" som ska ut. Och de kan ju inte lukta gott direkt...! Men sedan fick jag ju åka in pga smärtor med... Så jag är ett fruktansvärt dåligt exempel att ge egentligen... :/
  • Moolie

Det KAN också försvinna av sig själv! Man är ju så fuktig och så kladdig där nere under behandlingarna... Så du kanske luktar illa pga det? Vaggisarna luktar inte så gott de heller direkt...! :/

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö