• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

mom2012 Lycka till :) 

libra: hoppas Enanton hjälper dig bättre :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    GrukanGrace skrev 2015-07-26 11:29:05 följande:

Nu är vi i Athen. Badar vid poolen ochctittad morgon träffar vi DR D för prover. Känns såå bra. Kram

Åh spännande & lycka till :) 
    Ja ta gärna med dig sol och värme hem för här regnar det och är kallt :/
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-07-26 19:31:05 följande:
    Trist! Jag läste det på din blogg. Vad jobbigt att du går igenom sådana smärtor!

Tja, hela tanken bakom ett långt protokoll denna gången (istället för ett kort protokoll) var för att styra upp äggplocket innan jag börjar jobba igen. Om blödningen inte kommer kan jag ju inte påbörja nästa fas i behandlingen förrän senare och då har jag kört långt protokoll och sprayat "i onödan". Dessutom kommer jag i värsta fall att även få ställa in en utlandsresa

Fast..sett mot vad du går igenom verkar mitt huvudbry vara ganska små bekymmer!
    Åh vad jobbigt när kroppen inte vill som man vill ! Låter ju verkligen jättetråkigt att behöva ställa in en utlandsresa !
  • MålaMittHjärta

Libra: Läser med på bloggen, men vad jobbigt att behöva jaga runt i vården för att få hjälp.. Inget man direkt orkar när man har ont eller är riktigt sjuk... Svenska sjukvården!

• MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-07-27 10:48:33 följande:
    Riktigt jobbigt! Men tur jag fick hjälp till slut. Var tydligen tvungen att "visa upp mig" för att de skulle förstå. :-/
    helt galet !!
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-07-31 22:25:37 följande:

Sprutstart idag. Blödningen på Suprecur kom på spraydag 13-14. Hann bli riktigt nervös innan den kom, tänkte att det inte skulle bli någon IVF i augusti. Jo, det är med Carlanderska denna gången (så egentligen borde jag kanske hoppa tråden!). Spännande med ny klinik, men samtidigt känns det märkligt med fortsatta behandlingar och att jag är inne i hjulet igen och springer runt i det. Blandade känslor.

Vad skönt blödningen kom :) 
    Håller med libra såklart du ska vara kvar här :) Håller tummarna för er :)
  • MålaMittHjärta

För oss blir det nog FET i september, är så osäker på min menscykel efter MA men det känns som den borde komma snart? Sen den 20:e åker vi till Kreta så tror inte riktigt det hinns med denna månaden.

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-08-03 10:58:16 följande:
    Å vad härligt med en resa till Kreta!

Men nu har solen kommit även hit, min sista semestervecka - och oj vad jag ska njuta.

Nu sitter jag och väntar på att min grekiska läkare ska ringa för telefonmöte. Vi har bytt från Serum till Life Clinic som är villiga att ge dinstanssupport och följa upp blodprover mm under min behandling för immunförsvarsproblemen.
    Underbart när det är sommarväder igen, man har inte varit bortskämd med fint väder denna sommaren tyvärr.. Men tur vi bokade resa iaf :)

Spännande :) Lycka till :)
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-08-03 20:03:29 följande:

Har som ni vet varit och gjort immunutredning i Athen. Den gjorde jag på Serum, mycket bra klinik. Men de ville inte stötta mig på disans med uppföljning och behandling av immunförsvaret. Jag ville inte experimenera med det själv så jag sökte upp Life Clinic och har idag haft 1 h consultation med läkaren.
    Jag känner mig hoppfull och trygg. Jag vet att det inte är magi och att det så klart inte tar sig på första försöket nu men oj vad jag hoppas.

Om någon av er efter era IVF fått sjukdomssymtom ca ruvardag 7 så ska ni absolut inboxa mig och få tips.  

Vad spännande :) 
  • MålaMittHjärta

Blir FET för oss nästa månad, tant röd dök upp idag och det krockar helt med resan. Men men en månad till att vänta är väl inte hela världen :)

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö