• Moolie

Nordic IVF Center Malmö

MissKS skrev 2014-08-16 00:23:10 följande:

Jag hade ju BIM idag, ingen mens och ingen blödning. Har haft ont i ljumskarna och mått skumt. Men också varit EXTREMT nervös vilket kan ge vilka symtom som helst. Tänkte testa i helgen eller på måndag. Men ikväll fick jag lite panik och ville bara slita av plåstret, typ. Så jag reste mig mitt ur en film och bara gick ut och testade (blundande) lämnade sen testet och gick min väg. Maken trodde knappt mig när jag kom tillbaka till filmen. Men han var modig nog att gå (springa) och kolla. Det var positivt. Helt otroligt! Mycket starkare dessutom än testet när jag fick missfall nu i juni så det känns extra bra. Sitter som i trans just nu. Kan inte tro det. Helt tokigt. Drömmer jag??

I Skåne är det 33 år för KUB, jag är nyss fyllda 33 så denna gången gör vi nog det. Med sonen hoppade vi över eftersom två kompisar tätt intill fått väldigt dåliga besked vid KUBet och båda fick friska fina barn sen.

Ååååååååh så härligt!!! Grattis!!!
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-08-18 11:28:58 följande:

Moolie: Det kommer säkert gå bra. :)

Det har smärtat i underlivet sedan missfallet... Är rädd att de ska hitta något fel...
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-08-18 15:05:51 följande:

Jag har också haft problem ibland med mer smärtor efter mitt MA och skrapning. Jag funderar lite på om det är endometrios som har blossat upp. Har nämligen funderat länge på om det är något jag har för jag har ofta så ont.

Jag fick också höra att det var vanligt med småcystor som kan spricka ibland. Det kan också göra väldigt ont.

Jag tycker du ska ta upp det med den läkaren som ska göra VULet. Så kikar de säkert lite mer noga. Jag nämnde det när vi skulle gjort ett FET förra året. Men de såg inget fel så då var det fritt fram. :)

Lycka till!!!

Tack så mycket!! Ska göra det!
  • Moolie
    Millan14 skrev 2014-08-19 16:36:31 följande:

Moolie - hur har de gått idag??

JÄTTE bra! Slemhinnan såg jätte bra ut, äggen var där som de skulle och jag ska börja kissa på stickan imorgon redan! De hoppas på utslag redan på fredag! :O Här går det undan!!

Jag har aldrig testat prugeron. Men FY så svullen jag var... Efter återföringen var mina äggstockar så stora att jag såg ut att vara i 6e månaden... Så att du känner sig svullen tycker jag nog bara är positivt!! ;)

Att försöka dölja det är däremot en annan femma...! Folk lade ju märket till mig... Liten by som jag bor i...! Hoppas du lyckas bättre med att dölja det än jag gjorde! ;)
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-08-25 14:55:01 följande:

Den 7 oktober ska jag äntligen opereras igen. 2 veckor efter det kommer mensen, men jag antar att det är för nära inpå operationen för att börja med en IVF. Eller vad tror ni?

Annars funderar vi på att åka på semester en vecka i november och göra ett försök efter där istället. :)

Gör det som känns bäst! Kanske är roligast att åka på resan först och försöka sedan? Man kan unna varandra lite extra tid och omsorg innan man drar igång ett sådant projekt... Vi väntade tills efter semestern...!

Det kommer gå bra!!
  • Moolie

Uppdatering om mitt eget läge kanske...! :)

Jag hade min ägglossning igår och använde mig av clearblues ägglossningstester med dubbel hormonindikator. Suverän! Som tur var hjälpte Libra mig att luska ut vad det var med testet eftersom gubben inte slutar lysa!! :))

Fick tag på kliniken idag efter ren telefonterror från min sida...! Känner mig riktigt stressad!! Så det kommer bokas in en FET strax. I början på nästa vecka kanske eller rent av denna veckan!

• Moolie
    Leja skrev 2014-08-25 20:34:42 följande:

Hej alla! Jag hoppar in här nu, då jag ringde Nordic idag och ska börja med Gonal-F på onsdag. Första rundan, nervöst och spännande. Lycka till allihopa! =)

Så kul!! :)) Sprutorna är mer lättstyrda än egen ägglossning! Så det ska nog få bra. ;)
  • Moolie
    Millan14 skrev 2014-08-26 06:40:13 följande:

Kul att fler är igång!!

Leja- spännande för er att snart vara igång!

2014bebis- välkommen tillbaka, skönt me paus ibland! ja, de borde vara er tur nu!! Jag har tappat räkningen med alla FET å ET msn gjort, känns som man hunnit med några st på de 2 1/2 åren man försökt me syskon!

Moolie- hoppas ni får köra igång denna v-spännande!! Visste inte att de fanns ÄL test som de du använt! Kan de fungera även om man har PCO??

Ja, några timmar kvar till nästa Vul. Vill verkligen kolla hur de ser ut, lite nojig. Är ordentligt öm både i mage å bröst, så pass att de stör sömnen, känner de när jag vänder mig i sängen. Rädd för överstimulering, så hoppas allt ser bra ut! Å att vi får tid för ÄP! Alla dessa moment som man aldrig lär sig hantera, alltid samma oro, frustration å katastroftankar!

Jag har en väninna som har PCO som aldrig får en FAST glad gubbe. Om det kan vara svaret på din fråga? Kan ingenting om PCO! :/
  • Moolie
    Millan14 skrev 2014-08-27 20:50:25 följande:

Blodprovet idag visade ff för höga värden, nytt prov imorgon. Jobbigt me ovissheten om de blir ÄP el inte, men än är vi inte "stoppade" iaf! Kommer bli grymt besviken om det blir stopp.

Kanske kan de bli ÄP men att de befruktar å sen fryser in å gör ett FET längre fram.

Ngn som varit med om det?

Å hur många dagar kan man gå utan att ta ngn hormonspruta innan äggblåsorna liksom gjort sitt? Just nu så tar jag bara suprecur.

Ja, bara att försöka ta en dag i taget, lite tungt är de iaf!

Jag går igenom en ostimulerad FET med ett missfall i v10 bakom mig. Jag väntade hela sommaren innan jag ringde och fick tid. :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö