• Moolie

Nordic IVF Center Malmö

Millan14 skrev 2014-09-08 13:04:16 följande:

Moolie - det är väl hela situationen som gör en känslig, ledsen å grubblandes.

Tänker att det var inte du som valde att göra honom infertil, men du har valt livet med honom å på så vis blivit ofrivilligt barnlös. Så du har rätt till dina känslor, dina tankar å din upplevelse. I vissa fall, även i vårt, så är den ena parten fungerande (min sambo) å den andre icke fungerande (jag). Den andre får ju liksom hänga på trots att man är fungerande. Nu babblar jag på här, vet inte om jag gör mig förstådd.

Men jag tycker du har rätten att känna som du gör!! Hoppas du mår bättre under dagen.....

Jag förstår precis vad du menar...! För din man är ju i min sits så att säga... Och det är ju inte bara du som är ofrivilligt barnlös... Det är ju han med... :/ Precis som jag är ofrivilligt barnlös fast min man kanske man kan titulera som frivilligt barnlös... Fast ändå inte...

Sist jag var på ultraljud så såg de två ägg som var redo att släppa. Tyckte att det var värt att berätta för maken, hade han inte gjort sin vasektomi så hade vi kanske fått tvillingar på det försöket istället. ;) Försöker faktiskt se saker från den ljusa sidan...!
  • Moolie
    Gina43 skrev 2014-09-08 21:38:42 följande:

Moolie, jag förstår vad du menar. Infertilitet blir ett gemensamt problem. Och det är helt okej att deppa under behandlingen!

Hoppas att du mår lite bättre nu. Du blev ju gravid på det förra försöket, så ni har förutsättningar att lyckas igen!

Tack för de uppmuntrande orden...! :) Nu vill jag bara att det ska snabbspola fram till att kotten börjar sparka eller man kan höra hjärtljud! Ska köpa en sådan monitor där man kan lyssna 3 minuter om dagen. :) Känns som om många kommer vilja lyssna...! :)
  • Moolie
    Sindyrella1983 skrev 2014-09-09 14:57:38 följande:

Ja barnlöshet är definitivt ett gemensamt problem oavsett vem som är"orsaken". Hos oss är det jag som saknar äggledare, men ändå kämpar vi såklart tillsammans, även om jag nog tycker att det är jobbigare än min man.

Idag är det ca en vecka kvar till sprutstart och jag längtar ihjäl mig. Är just nu så trött på att alla omkring mig pratar om barn, även om dom är äldre. Det tär lite extra på mig nu. Så min man sa innan idag att han tror att jag kommer blir en riktig kärring av hormonerna denna gången haha.

Hahaha! En riktig kärring kan vi vara ihop då! ;)
  • Moolie
    MissKS skrev 2014-09-09 21:45:17 följande:

MA här i vecka 8. Konstaterades idag av Sorana på vanligt planerat ultraljud. Det gör så ont att det känns som att jag gått sönder rakt igenom.

Fyyy!!! :'((( Önskar att du inte hade behövt gå igenom detta!! :(( Vi finns här för dig!!!

Kramar till dig!!!
  • Moolie

Jag sitter via mobil och padda... Kopiera och klistra funkar inte då... Någon som vill lägga till mig på gravid och BF 16 maj? Vore himla gulligt!! :))

• Moolie
    Millan14 skrev 2014-09-10 10:33:54 följande:

MissKS - lider med dig/er verkligen!! Fick ett missfall för ett år sedan å vet hur hårt de drabbade mig/oss.

En fråga, e de möjligt att få mens trots att man tar lutinus? Jag är på rd 8 idag, inga känningar el symtom alls. Td den 21/9. Har för mig att jag brukar få mens kring rd 11, men kan mensen komma trots att man tar lutinus el skjuter den upp mensen?

Känner mig lite uppgiven då jag inte känner ngt. I helgen, rd 4 å 5 tyckte jag att jag hade lite känningar, lite lätt värk, kramp i magen på natten. Men sen nu i v inget :(

Kram på er!! Xtra kram till dig, MissKS

Det är nog lite olika med lutinus... Vissa får mens ändå... Andra får den först när de slutat med det. Hur har du reagerat tidigare...?
  • Moolie
    Millan14 skrev 2014-09-10 11:01:44 följande:

Om ngn vill så får ni gärna lägga in mig på td 21/9. Tack! :)

Moolie - kommer knappt ihåg, ca 1 år sedan förra behandlingen, vilket ledde till en graviditet. Gången innan dess va våren 2013, kommer inte ihåg men som sagt har för mig att jag börjar blöda rd 11. Får väl vänta å se.....

Väntan är ju olidlig... :/ När tar du din sista och när har du TD?
  • Moolie
    Millan14 skrev 2014-09-10 11:20:48 följande:

Td 21/9 å tar sista lutinus då åxå. Så väldigt långt mellan insättning å td. Insättning den 2/9 å td som sagt 21/9......så JA, olidligt!!!

Åååååh så "tråkigt" att behöva ta lutinus fram tills testdagen...! Det är ju bra ATT ta den. Men det är ju inte så kul att inte kunna tjuvtesta... Jag testade positivt på RD 10 när jag tog lutinus. Brukar du kunna testa innan?
  • Moolie
    Leja skrev 2014-09-10 19:29:11 följande:

MissKS, jag beklagar verkligen! =( Många varma kramar till dig.

Idag var vi på Nordic och fick insatt två ägg... de två som blev befruktade. Nu återstår en lång väntan...

Lycka till!!
  • Moolie
    Millan14 skrev 2014-09-11 09:31:33 följande:

Lycka till, Leja! Håller tummarna!

Rd 9 idag, inga riktiga symtom idag heller. Känner mig väldigt trött, frusen å nere, deppig. Somnar tidigt om kvällarna men tror de handlar om mitt jobb som just nu tar mer energi än det borde. Brösten ömmar men de e väl en vanlig biverkning av lutinus, så de kan jag inte gå på. Nu känns de som om dagarna segar sig fram...å jag letar symtom. Måtte behandlingen fungerat!! 10 dagar kvar till td!!

Gör en lista. Listan ska innehålla saker som gör dig stressad. Punkts upp. Sen stryker du alla de saker som du inte kan göra något åt.

Efter det så lägger du dig på soffan. Med benen högt. Och en bra bok. :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö