• Finmamma

Nordic IVF Center Malmö

Någon här inne som varit med om att få vätska o buken i samband med

Ägglossnong? Har gjort en gonal f stimulering på nordic i malmö och har idag 2 dagar efter ovitrellen haft såå fruktanavärt ont i magen att jag inte kan stå upprätt.

Va inne för en koll och dock veta att ägglossningen hade varit, såg ut som 2 ägg hade släppt.

Är livrädd för överstimulering...

• Finmamma

Ni som har spolat äggledare, ingick det i priset för itredning el fick ni betala extra för det?

Vad kostar det isåf? Går själv på nordic i mö och ska ev göra en spolning.

• Finmamma
    Barnpaburk01 skrev 2014-03-22 19:07:30 följande:
    Spolningen fick vi betala 3000 :- för, vi går oxå på IVF Nordic i Malmö.
    För oss var det värt att göra det för då fick vi besked att det fanns ett stopp i en av äggledarna så att man kunde få något svar iaf varför det inte går... hittar man inget fel så kan det vara skönt att utesluta det oxå!
    Jag är lite förvirrad. När vi började på nordic så betalade vi 3000 kr för en komplett utredning. Ingen äggledarspolning gjordes edtersom vi redan har 2 barn tillsammans. När jag pratade med Pia igår sa hon att jag skulle betala endast 300 kr för spolningen. Det tycker jag är lite märkligen så här i efterhand
  • Finmamma
    Moolie skrev 2014-03-23 15:53:07 följande:

Missfall i v9+6. Idag, kl 15. Allt kom ut. Och jag förstår vad folk menar med "klumpar" vid missfall. Det var en klump på 15*3 cm.
    :(((
  • Finmamma
    barnpaburk0101 skrev 2014-03-23 21:22:26 följande:
    Jag skrev fel sist... 1300:- fick vi betala. Jag är lite lätt förvirrad med alla siffror nu :)
    Trodde oxå att det skulle ingå i utredningen... Konstigt att du bara behöver betala 300 :-
    Hahahaha hon sa 13 00 trettonhundra! Jag har hört fel.

Imorgon gäller det, nervöst
  • Finmamma
    barnpaburk0101 skrev 2014-03-23 21:22:26 följande:
    Jag skrev fel sist... 1300:- fick vi betala. Jag är lite lätt förvirrad med alla siffror nu :)
    Trodde oxå att det skulle ingå i utredningen... Konstigt att du bara behöver betala 300 :-
    Hahahaha hon sa 13 00 trettonhundra! Jag har hört fel.

Imorgon gäller det, nervöst
  • Finmamma
    2014bebis skrev 2014-03-24 07:12:34 följande:

Kram till dig Moolie!

Rd12 negativt test igen, ingen mer blödning. Hoppet är väldigt långt borta smile4.gif

:((( håller fortfarande tummarna för er
  • Finmamma

Hur upplevde ni spolningen?? Gjorde det ont? Kan man upptäcka något annat förutom stop i äggledarna?

• Finmamma
    2014bebis skrev 2014-03-25 09:41:48 följande:

Då var nog min resa slut för 5:e gången. Stört blöder och har testat negativt igen.

Önskar er allihop stort lycka till!! Hoppas ni får de efterlängtade plussen!
    Kram

:(((((( blir såå ledsen för er skull
  • Finmamma

Hjorde spolningen idag. Ngn som blödde lite efteråt?

Fri passage i ena äggledaren, ev stop i andra och en cysta på ena äggstocken var beskedet....

• Finmamma
    ITM skrev 2014-03-26 12:00:44 följande:

Nu kom mens helvetet... :(
    Är de någon som vet hur snabbt man får börja nu behandling?

Lycka till Libra!

:(((( bara tråkiga nyheter här i tråden. Hoppas ni får börja snart igen
  • Finmamma
    Moolie skrev 2014-03-28 22:11:10 följande:

Ja, det är faktiskt lite jobbigt... Jag som hade inställningen att kroppen oftast sköter saker själv... Så behöver jag ALL hjälp jag kan få...

Jag har sagt det innan och säger det igen:

Detta önskar jag inte min värsta fiende!!

Min högsta önskan är att vi alla får ett barn. Eller fler för den delen... Friska och glada barn! Hih... Tabletterna talar... ;)

Nu ska vi ha en solig och fin helg!!

Kram på er!!
    Hoppas du mår bättre snart !
  • Finmamma

Jag luktar fruktansvärt illa strax innan ägglossning men gonalen. Vet inte varför. Ibland brukar jag lukta även efter äl?!? Jätte konstigt. Tänk om det på ngt sätt gör att ägget inte kan fästa? :-/

• Finmamma
    ITM skrev 2014-04-06 09:10:48 följande:

2014bebis samtalet gick bra. Jag hade googlat runt på nätet o läst att kvinnor med anlag för blodproppar kan ha svårare för att bli gravida för att de bildas proppar i livmodern så det blir svårare för ägget att fästa. (Jag fick reda på att jag är APC resistent inför förra försöket för pappa hade en stroke i höstas). Men Pia var inte alls inne på de spåret. Jag tog fragmin efter äp denna gången och under ruvartiden. Detta efter att Sven satt in de.

Sen IOM att jag har varit gravid så hade hon ingen panik alls som

Hon uttryckte se att de inte skulle funka igen.

Vi ska på sem i mitten av maj så vi drar igång igen efter den... Kan ju starta när som för jag har ingen cykel.

Libra1. Hurra skönt att starta igen. Du får gärna lägga till mig på listan väntar på beh.

Måste inte du framkalla en blödning med ex provera för att börja med stimuleringen? Jag har ingen egen cykel heller.
  • Finmamma
    Edison skrev 2014-04-21 19:45:08 följande:

Idag är jag inne på ruvardag 11. Tjuvtestade imorse och testet var negativt. Sen började jag blöda :( mer och mer under dagen och nu är de som jag har mens. Inga känningar alls som tyder på att jag skulle vara gravid. Så himla ledsen nu! Jag var säker på att detta skulle gå vägen, något annat fanns liksom inte :( och så ska man ta vaggisarna till lördag ändå, känns nästan förnedrande!

:(((
  • Finmamma
    Libra1 skrev 2014-04-28 09:08:30 följande:

Idag är jag på rd9. Negativa test. Försöker att inte ge upp ännu. På rd11 sist så låg hcg endast på 38. Så det är kanske tidigast då jag kan få plus. Är så rädd för mensen idag. :( Känner mig lite gravid. Svettas och är kissnödig på nätterna. Hungrig kl 3 på natten. Trött på förmiddagen. Något händer. Men om det kommer gå vägen vet jag inte.

Håller tummar och tår för dig Libra!!!
  • Finmamma
    Libra1 skrev 2014-04-30 08:44:13 följande:

Tack! Men det är nog kört. Rd11 och minus. Blodet har även börjat komma nu. :-/ Vill bara göra ett nytt försök NU men bör väl vänta lite. Augusti kanske. :-/

:((((
  • Finmamma

Någon har inne som har pubkterat en äggblåsa? Är det samma sak som äggplock?

Jag har 2 stora äggblåsor och en mindre, pia sa att om den lilla växte till sig till imorgon skulle den punkteras så att det inte blir trillingar ( vilket jag tycker är alldeles för långsökt). Är livrädd för att behöva göra det.

• Finmamma
    2014bebis skrev 2014-05-01 22:02:26 följande:

Ledsen men har inget bra svar. Förstår inte riktigt hur hon menar. När ska du göra äp?
    Nej ska inte göra äggplock, jag gör en gonalf stimulering och sedan samlag, inte ivf. Då får det ju inte bli för många ägg
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö