• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Moolie: Lite orättvist. :-/

2014bebis: Välkommen hit! Vi valde Nordic IVF eftersom vi hört bra om dem samt att de är billigare. Lycka till!!!

God fortsättning

• Libra1

Nu har de ju haft stängt ett tag så tar kanske lite längre tid. För oss tog det bara 1-2 veckor att få journalerna. De kan även skicka direkt till kliniken. :)

2014 ska definitivt bli vårt år!!!

• Libra1

Finmamma: Välkommen hit och lycka till! Hoppas det fungerar. :)

Jag ska ta en dos på 225 IE. Hur mycket tar ni andra?

• Libra1

2014bebis: Frustrerande att inte komma fram. Försök ringa på em innan 15.

Angående slutsamtalet på RMC så tyckte vi att det var bortkastade pengar. Vi diskuterade bara det vi redan visste. 600:- kostar det. Men har ni många frågor kan det vara värt det.

Jag har läst på mycket och vi diskuterade fram den nya behandlingen tillsammans. Jag ska t ex få köra korta protokollet istället för långa som RMC alltid tyckte. Vi ska testa göra ICSI på hälften. Jag fick välja medicin då jag svarat lika. Sven var väldigt bra att diskutera med och väldigt kunnig på det mesta. Antar att Pia är det också. :)

• Libra1

Jo det ingår i högkostnadsskyddet. Så har du kvar så gå. Det kostar 300:-/pers. Så din man var inte tvungen att följa med?

Får du ut många ägg med långa så kan du säkert få göra korta. Jag är också äldre och ska få kolla min äggreserv. Var på om det. AMH-värde heter det. Så är det lättare att bestämma behandling efter det. RMC kollar aldrig detta.

• Libra1

Vet inte var gränsen går för lite, lagom, många. Jag har fått ut 12, 7, 14. Gonal-F, Gonal-f, Menopur. Vilken spruta och dos har du tagit?

• Libra1

2014bebis: Ja vi har också haft alla. Har tyckt att Krystof varit svår innan men nu var han lättare att prata med. Kanske för att man kan lite mer.

Moolie: Det är nog en ganska vanlig dos för att vara första gången. Hade de inte allt hemma? Sprutorna måste du ju ha först. Sen är det ju Orgalutran om du ska ha den. Ovitrelle och Vagiatorer. Något mer du ska ha? De får beställa hem.

Ett tips om ni bor i Malmö är att hämta ut på sjukhuset. Där har dem alltid allt hemma.

Finmamma: Man brukar få göra ett VUL på dag 6-8. Så nog ingen fara med den låga dosen. Spännande! Har aldrig testat detta tyvärr.

• Libra1

Millan: Spännande med första besöket. Men tråkigt med vikten. Så svårt att ta tag i det när man mår dåligt. Du får försöka tänka att de vill ert bästa om ni måste vänta. Har du testat någon diet? Många PCOare verkar fungera bättre med t ex LCHF. Jag testade ett tag och rasade lite i vikt. Tyvärr är det inte den optimala dieten för mig som vegetarian med IBS. Moolie: Vilken tur. :) 2014bebis: Vad tråkigt att du kände samma. Men skönt att ha lämnat det bakom sig. Fast jag kommer sakna sköterskorna mycket. De flesta var så gulliga och förstående. Vissa pratade man mycket med. Fråga efter att kolla AMH och sköldkörtel på Nordic. De vill ju att man ska lyckas. Fråga om det finns något mer. Du betalar där och kan kräva mer. :) Moolie: Vi behövde bara betala 1200:- och då ingick ultraljud och blodprov.

• Libra1

Ok! Då är det nog samma då. Fick ni betala för mycket då?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö