• Moolie

Nordic IVF Center Malmö

Finmamma skrev 2014-01-06 20:28:08 följande:
    Moolie, dvs om några äggblåsor kommer börja växa på så låg dos

Aha! Om det är för låg dos då alltså?
  • Moolie

Jag såg att jag var 150IE! :) Mycket eller lite? :O Vet inte alls hur man mäter det där! 

Hämtade ut mitt paket på apoteket idag. Tydligen fick jag bara med mig 2/5 av paketet! På följesedeln stod där massor av produkter. Men där var bara en ogal och två paket vagitorier! Nervös!! 

• Moolie
    Finmamma skrev 2014-01-07 21:09:03 följande:
    Har någon här inne testat med 37.5 ie gonal-f? Hur gick det? Jag börjar spruta på tors. Mensen kom idag ska inte in och kolla äggblåse tillväxten förrän på fre nästa vecka... Hmmm känns lite länge att spruta utan vul med tanke på att detta är första gången jag testar med sprutor..
    Äsch! Kör på! ;) 
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-08 10:36:11 följande:
    Moolie: Det är nog en ganska vanlig dos för att vara första gången. Hade de inte allt hemma? Sprutorna måste du ju ha först. Sen är det ju Orgalutran om du ska ha den. Ovitrelle och Vagiatorer. Något mer du ska ha? De får beställa hem.

Ett tips om ni bor i Malmö är att hämta ut på sjukhuset. Där har dem alltid allt hemma.
    Tyvärr bor vi inte i Malmö! Men jag fick köra till Apoteket igen idag (tar ungefär en timme dit) och hämtade ut resten. Påsen hade försvunnit i transporten men chauffören hade hittat den idag! Phew! 
  • Moolie
    2014bebis skrev 2014-01-08 12:20:14 följande:

Har varit på samtal nu och som du skrev Libra1, jag kunde lika bra varit utan.
    Inte några jätte bra svar på mina frågor mer än att jag får bra med ägg och de är fina, min mans spermier är bra
    och de har ingen aning varför det inte tar sig. AMH tyckte han var onödigt att ta då jag får normalt med ägg.

Känner mig inte alls klokare men nu lämnar jag Rmc bakom mig och blickar framåt mot nya möjligheter!

Moolie: vad jobbigt för dig men vilken tur du hade att chauffören hittade påsen =)

Men kan du inte be din barnmorska ta prover? Jag fick flera tester gratis via landstinget! :) Bara ett tips!

Ja, jag blev jätte nervös! :/ Men det löste sig! Känner på mig att mensen kan komma vilken dag som helst nu!

Jag har läst på via artiklar eller trådar här på FL. Sen ringer jag och frågar snabbt. Då verkar det som om jag vet mer och de ger ett mer invecklat svar som jag sen kan analysera sönder här! ;) Lurig!

Jag fick veta att de skulle gena från livmodern till äggstocken! Det var min överraskning när jag gick...! Vi fick betala 2 200kr för första besöket... Men ja, min man ville höra det från dem! Så han kände sig trygg!

Vad fick din man ut av det? :)
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-08 13:08:13 följande:
    Millan: Spännande med första besöket. Men tråkigt med vikten. Så svårt att ta tag i det när man mår dåligt. Du får försöka tänka att de vill ert bästa om ni måste vänta. Har du testat någon diet? Många PCOare verkar fungera bättre med t ex LCHF. Jag testade ett tag och rasade lite i vikt. Tyvärr är det inte den optimala dieten för mig som vegetarian med IBS. Moolie: Vilken tur. :) 2014bebis: Vad tråkigt att du kände samma. Men skönt att ha lämnat det bakom sig. Fast jag kommer sakna sköterskorna mycket. De flesta var så gulliga och förstående. Vissa pratade man mycket med. Fråga efter att kolla AMH och sköldkörtel på Nordic. De vill ju att man ska lyckas. Fråga om det finns något mer. Du betalar där och kan kräva mer. :) Moolie: Vi behövde bara betala 1200:- och då ingick ultraljud och blodprov.
    Jag bara betalar och ser glad ut! Kommer knappt ihåg första besöket.. Vi pratade, tog blodprov, VUL och.... Jahh.. Vet inte mer! :P Vi var inte där länge i alla fall! 
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-08 14:51:30 följande:
    Ok! Då är det nog samma då. Fick ni betala för mycket då?

Ingen aning! :P vi fick säkert något extra! Men blodproven kostade 1000kr för båda, VUL kostade 600 och samtalet 600? Eller minns jag fel?
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-08 16:09:18 följande:
    Imorgon ska jag förresten ringa och säga att vi kör i februari istället för mars. Vi känner att IVF-resan är viktigare än bröllopsresan just nu. :D
    Ooooohhh! :D Heja! :D
  • Moolie
    Gina43 skrev 2014-01-08 18:29:39 följande:
    IVF Nordic testade AMH värde på mig på en gång. Innan testresultatet fick jag inte svar på om vi fick köpa 3-pack, vilket vi sedan fick eftersom resultatet var bra. Det är bra att veta hur AMH ser ut, så kan de justera dosen lite bättre (stor äggreserv = högre risk för överstimulering). 
    Var går gränsen för stor?? Jag har fjorton ägg eller fler och har 150IE....!! Hur mycket har du fått??
  • Moolie
    Gina43 skrev 2014-01-08 18:59:53 följande:
    AMH-värdet kan delvis ge indikationer på hur stor äggreserven är. Det är främst så att låga värden kan visa nedsatt äggstocksfunktion och det kan bli (men måste inte vara) lite svårare att få ut ägg. Nu är jag ingen expert, men jag har fått höra att ett värde på cirka 2,0 är ett normalvärde (jag låg över värdet). 

Oroa dig inte, kliniken justerar dosen för dig efter kontroll! Tror att 150 IE (Purgeon) är vanlig dos att börja med. Har du redan 14 äggblåsor är det förhoppningsvis en hel del som är mogna vid äggplock!

Jag började med 108IE Puregon och sänktes stegvis eftersom jag var på gränsen till överstimulerad, vilket  förstås inte var bra. Jag slutade på 75IE. 

Jag fick aldrig svar på hur högt/lågt mitt AMH värde var. är jag ringde sa barnmorskan att det var lågt men normalt. När jag ringde gynekologen (eller vad hon nu var) så sa hon att den första inte fick säga något utan det skulle gått genom henne. Och då sa hon helt plötsligt att det var lågt. Men så sa jag att min ägglossning hade varit tre dagar innan provet och att man kanske skulle ta med det i beräkning. Men det fanns det inga anteckningar om... Ja, en enda röra alltså...

Jag har Gonal och 150IE. Men om du har 108IE så har du ju fått mindre än mig... Konstigt... Usch, tänk om jag blir överstimulerad! Vad händer då??

Hur många gånger åkte du in på VUL under sprutorna?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö