• finski

Nordic IVF Center Malmö

Var hos Sven igår och ska starta med det korta programmet om ca 2 veckor när mensen är igång. Hade ju det långa programmet sist så det här kommer ju gå super fort :/ :) Förmodligen blir det icsi på alla ägg.

• finski

Grattis Moolie till plusset! Och Libra1 lycka till med operationen! Inväntar själv mensen vilken dag som helst så jag kan börja med sprutorna :)

• finski

Börjar med sprutan på söndag! Korta programmet så det kommer säkert gå väldigt fort fram. Är lite nervös för spruta nr 2 dock.

• finski
    Libra1 skrev 2014-02-17 22:12:49 följande:
    Hej! Nu är jag hemma igen. Det gick jättebra och jag känner mig redan lite bättre. Jag skrev i bloggen precis om min dag och la upp lite roliga bilder. :P

Va skönt att allt gick bra på operationen och att ha den biten överstökad
  • finski

Hej Miss KS!

Väkkommen framför kulisserna. Gick oxå på Rmc under landstingsförsöken. Kan inte säga sådär mycket negativt om Rmc som många andra upplevt. Faktiskt var Kryztoff den jag gillade bäst. Han sa inte så mycket och man hade lite svårt att tyda honom. Men han var faktiskt väldigt mänsklig efter en stor blödning jag hade, där jag trodde jag hade fått missfall. Han gav mig ett vul xtra efter han kollat att det inte var missfall. Däremot veckan efter där jag skulle komma tillbaka på det andra Vulet undrade hon varför han skickat mig igen. Riktigt okänslig var hon. Ursäkta romanen!

• finski
    MissKS skrev 2014-02-21 22:17:30 följande:
    Tack Moolie!! Jag har ansökt om att få gå med i gruppen nu! Vad smart att med en stängd grupp. Grattis förresten till graviditeten! Finski, vad skönt att höra att han var snäll mot någon!! Mot mig var han direkt otrevlig, även när jag var ledsen. Han var hårdhänt som tusan vid undersökningarna också och när jag sa att det gjorde ont så sa han att jag var känslig och att ingen annan klagat. Hm... Han ansåg också att man inte hade rätt att veta hur många äggblåsor man hade eftersom det inte var viktigt. Sköterskorna fick berätta för oss efteråt. Pia verkade inte vara så nöjd med hans val av behandling av mig heller, hon ändrade rubbet. Och helt plötsligt fick de ut 10 ägg på Nordic, och nu har vi för första gången (3) embryo i frysen. På RMC fick de ut 4 respektive 1 ägg, aldrig till frysen. Känner mig lite lurad av dem... Ja, fler av läkarna var verkligen okänsliga. Jag håller med dig! Den ende som var snäll var Leif! Men han har tydligen börjat jobba i Danmark nu sa Pia. Han påminde mycket om Sven på Nordic!!

Fy va hemsk upplevelse! Tur att man bara behövde göra det en gång! Har en annan vännina som oxå upplevt det dåligt på Rmc. Har en bra känsla här på Nordic iallafall. Hade Sven nu första gången. Han var trevlig men fick verkligen anstränga mig för att kunna höra vad han sa, hahaha! Är inne på min 6 sprutdag med Gonal f och nu andra dagen med orgalutran. Korta programmet.
  • finski
    Edison skrev 2014-03-02 18:27:27 följande:
    Ni som genomgått IVF tidigare, har ni sjukskrivit er vid ÄP och ET eller har ni jobbat på som vanligt? 
    första omgången när vi fick till vår dotter, var jag sjukskriven mellan äggplock och insättningen. så 7 dagar sammanlagt. Har oxå ett tungt jobb så kände att jag ville vara hemma och ta det lugnt. Förra gången fick jag ut 16 ägg och var väldigt öm flera dagar efter. Men denna gången fick vi bara ut 6 ägg så var inte alls lika öm som sist.  Känner du dig tveksam eller orolig så hade jag stannat hemma de dagar man får utan sjukintyg. 
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö