• ITM

Nordic IVF Center Malmö

Gina43 Tack för att du har samma uppfattning som mig ang fet och et... Jag kände mig jätte dum som propsade på e och inga fet. Läkaren sa till och med till mig -du fattade kanske inte vad jag sa innan.(han hade förklarat att det inte alls berodde på om de varit frysta eller ej) Men nu har jg släppt de;)
    Har precis varit o hämtat ut en hel kasse med mediciner! En fråga ska ovitrelle sprutan ligga i kyl? Sen kom en fråga till jag kom ej ihåg om man skulle börja med Litinus vid sprutstart eller senare?
    Ni andra som sprutar med menopur vilken dos har ni? Och hur många dagar brukar ni behöva spruta? Jag minns att vi sprutade 15 dagar vårt första försök.
    Skönt att de börjar bli vår nu kör vi!!!!

• ITM

Härligt att ni fått ett datum
    Att starta Libra1.
    Jag har sprutat i 3 dagar nu o ska på vul på tisdag. I och med att jag har ledig dag har vi ingen barnomsorg till vår dotter (mannen jobbar) och ingen kan vara barnvakt. Är set helt uteslutet att ta med henne till kliniken? Vad säger ni? Man vill ju inte trampa någon på tårna... Trevlig söndag till er!!!

• ITM

Nej jag tänkte med att hon inte skulle vara i rummet när man kollade ;) hemsk syn för en 3åring... Men jag får nog försöka fixa barnvakt.

• ITM

Jag var hemma 2 dagar efter äggplock och 1 dag efter ET. Men de beror ju på hur man mår. De säger att man ska leva som vanligt efter ET men givetvis ta de lite lugnare. Hur man gör efter ett äggplock beror nog på hur man mår.

• ITM

De gick bra idag. Ska sänka dosen till 112,5 o komma på nytt vul på fredag. Blir antagligen äp på måndag sa de. Jag hade 12 äggblåsor på ena sidan och 3-4 på andra.
    Åh då ligger vi i fas 2014bebis. Sex stycken är ju jätte bra jag hoppas inte jag blir överstimulerad... Men ingen vätska i alla fall.

• ITM

Jag har bara gjort 1 äggplock innan o jag höll på att bli överstimulerad men de la sig som tur väl var. Fick ut 11 ägg o 6 blev befruktade.
    Nu börjar jag nojja mig för slemhinnan. Jag har ju ingen cykel i vanliga fall är ju helt nollad vad gäller hormoner men hjälper sprutorna till att bygga upp hinnan oxå eller är de bara vaggisarna sen som gör de? Vid fet så har jag för mig att jag började med dem direkt i samband med att jag tog tabl.

Nej jag vet inte vem som gör äp nästa vecka. Har inte träffat Pia ännu ska göra de på fredag. ;)

• ITM

Tack Libra1 för lugnande ord. Hur mår du nu?

Hur går de för er andra i tråden?

• ITM

Skönt att du mår bättre, hoppas där inte finns några stenar så ni kommer igång.

Ni andra som sprutar har ni oxå ont när ni sätter er? De liksom trycker. Jag är inte svullen o uppblåst men de känns i äggstockar o de nedre regionerna kan jag säga;)

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö