• Nassa

Nordic IVF Center Malmö

Libra1 och Walkwithme: Lycka till med äp och återföring denna vecka. Håller tummarna för ett bra resultat.

Edison; Grattis till ett fantastiskt resultat!!!! 

Jag kan verkligen säga att det är uppochner ena dagen rädslor och sorg och nästa ett halmstrå av hopp. Testade nu imorse som jag hade blivit tillsagd. Till min stora förvåning så var det ett litet tunt streck för positivt. Jag ska testa igen på torsdag morgon. Ringde kliniken och de sa att lite konstigt var det men så tänkte jag efter. Jag var på middag i lördagskväll och kom hem vid 2 tiden. Drack en massa vatten under kvällen och sen var jag tidigt uppe och kissade och gjorde gravtest. Vi får se vad torsdagens test visar. En del kliniker säger att man inte ska testa förrän efter 21 dagar... lever på hoppet :) 

Tror att healing kan hjälpa....appråpå häxor.....

kram till er alla!

• Nassa

Nu har jag testad positivt tisdag, onsdag och idag fredag. Känner mig inte gravid men får väl tro på det nu. Pratade med Eva igår och hon sa att alla graviditeter är olika. Fick en tid för UL redan nästa vecka och ett till den 14 maj. kommer vara bortrest 28 april och 10 maj då jag borde göra ett UL.

Libra1 och walkwithme: Grattis till fina resultat på äp!

Jag hade exakt samma tankar som er 1 eller 2???? Men jag satte in två efter Pia sa att min chans till tvillingar är lika med noll. Men chansen att bli gravid ökar. Eva sa igår att det är ovanligt med tvillingar trots att man sätter tillbaka 2. Men visst händer det. För mig kändes det helt rätt beslut med två när jag väl gjorde det. Jag fick bara två fina av de 13 ägg vi plockade ut. 7 blev befruktade men 5 fick inte tillräckligt bra kvalitet för frysen.

Glad påsk och kram till er alla! Håller tummarna att det går bra imorgon och att det blir lyckade resultat!!!!

• Nassa

Grattis till ruvarna! Härligt att det äntligen har blivit din tur igen efter allt som har varit Libra1! Nu är det vår och ljuset är här nu får embryona se till att stanna de med och växa till sig för att krypa fram som bebisar!

kram till er alla.

Ps. har varit helnojig för jag har ingen symptom på graviditet så jag var så orolig igår. Det väcker en massa känslor om mitt förra ma. Men så läste jag någonstans att "skärp dig du väntar barn inte missfall" Du skrattade jag inombords och tänkte att jag fick lov att tagga ner. Det blir som det blir men det blir som det ska....

• Nassa

Edison: Jag håller tummarna! Det är inte ovanligt att blöda och det gjorde jag lite grann och jag testade inte svagt positivt förrän vid dag 20. Du kanske inte ska ge upp än. Jag hoppas på att det har gått bra på Nordic idag. 
    Stor och varm kram till dig!

• Nassa

Edison: Jag håller tummarna för att det går bra för dig! Jag blödde också lite grann och hade jordens mensvärk, plussade svagt på dag 20 så ge inte upp. Hoppas du fick positivt besked på kliniken idag.
    En stor och varm kram till dig!

• Nassa

Edison: Sluta inte med Lutinusen försök få in det även om du blöder. Du kan fortfarande vara gravid. Jag testade inte positivt förrän 20 dagar efter äp. Jag hade också blödning dock inte så mycket. Jag förstår om du förbereder dig på det värsta men ge det lilla hoppet en chans. 
    Ring kliniken igen och försök prata med Eva för hon är den som verkar vara vettigast att prata med i dessa situationer.
    STOR kram

• Nassa

Jag testade också negativt dag 18 med testlagrets test (det som de skickade med oss hem) men positivt dag 20 med apotekets test. Igår testade jag med CB digital för att se hur hcg värdet ligger. Vilket är något under vad det ska vara....GE INTE UPP!!!! kram

• Nassa

Har varit på VUL idag 6+1 det slutade på akuten med misstänkt utomkvedhavandeskap. Är det någon som har erfarenhet av det? Jag har precis kommit hem utan att veta något mer än att jag ska tillbaka till KK på lördag för nya blodprover och avvakta och ser vad som händer. Jag har haft väldigt ont i magen men jag har trott att det var som det skulle.... Det började redan vid ruvardag 5, Min man flyger hem i natt och vi har med 99% ställt in vår resa till Syd Afrika på måndag. Det är så mycket att hantera just nu så jag har inte kommit till "bryta ihop stadiet" än......
    kram till er alla!

• Nassa

Jag var på VUL tidigt eftersom vi skulle resa bort i två veckor och Eva sköterskan tyckte att vi skulle kolla att allt såg normalt ut. Jag testar positivt men min livmoder är tom. Så det verkar ha gått upp i äggledaren. Man ser en blåsa inne i livmodern i v.6 om allt är normalt. 
    Nu är det bara att vänta och testa hcg värdet varannan dag och ser hur det ändrar sig. Det är förtidigt att se vart det sitter. 5 % risk att detta händer vid ivf. Ett vanligt missfall känns som en vinstlott om jag jämför med detta.... kommer äggledaren bli förstörd? Hur länge tar det innan vi kan göra ett nytt försök? Det är många tankar som snurrar just nu.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö