• Edison

Nordic IVF Center Malmö

Snart är det april och dags för IVF, även om tiden tycks gå väldigt sakta just nu så är vi snart där =)
    Som jag längtar!! 
    Någon mer som planerar starta i april? :)

• Edison

För oss blir de antagligen sprutstart v16 :) Idag föreslog jag för sambon att vi kanske skulle starta i mars redan, men han tyckte vi skulle hålla oss till planen och starta i april:) Hoppas allt går bra med operationen imorgon libra!

• Edison
    Libra1 skrev 2014-02-27 07:06:33 följande:
    Sant! Jag ringer under dagen. Känner mig sååå glad. Börjar må lite bättre nu. :)
    Va skönt att du börjar må lite bättre! inte alls lång tid kvar tills ni kör igång nu ju :)
    Vad sa dem när du ringde idag? undrar också hur lång tid innan man bör meddela när man tänkt starta.

Vi velar fram och tillbaka om vi ska starta i mars eller april. Vill ju bara komma igång.
    Gör vi ivf i mars och det tar sig, så skulle BF i princip bli på julafton. För vår del är de såklart lika välkommet när än på året det skulle bli, så för oss spelar de ingen roll. Kan man få en bättre julklapp? =)

Men så tänker jag på mina föräldrar, samt mina närmsta vänner . Dem fyller alla år i slutet av december, och dem klagar hela tiden på hur hemskt de är att vara född i december. Dem har alltid sagt "skaffa aldrig barn i december!!"

Nästan ingen kunde komma på deras kalas när dem var mindre säger dem, för alla hade fullt upp med annat kring jul. Jul och födelsedag är stort för barn och dem säger alltid hur tråkigt det var för att dem ofta fira allt på julen i princip, så fick dem julklappar och födelsepresenter i ett. Dem tycker också att det var trist att vara sist med allt, sist av vännerna att kunna ta körkort, gå ut på krogen och allt sånt. 
    Nu när dem är äldre så spelar det såklart inte lika stor roll.

Det blir nog april för oss, har vi väntat såhär länge så kan vi nog klara att vänta en månad till =) även om tiden tycks stå stilla.

Nästa vecka ska vi i vart fall till Nordic igen och diskutera om vi ska ha långa eller korta protokollet, ska också lära mig hur man ska ta sprutorna, få svar på provet om äggreserven och lite sånt.
    Ett steg närmare start . Som vi längtar! =)
  • Edison

jag skrev ju precis det, att för oss är de lika välkommet när än på året det blir. För vår del hade de gärna fått bli december, ingen hade varit lyckligare än vi! Detta är ju vår dröm, och vad vi kämpat för så länge. 
    Vi kommer ju inte sluta försöka på egen hand, men menar att april ligger så nära ändå så vi kan lika bra hålla oss till planen och starta men IVF i april :) 

Nassa: Stort lycka till! Hoppas det går vägen denna gång :)

• Edison

Ni som genomgått IVF tidigare, har ni sjukskrivit er vid ÄP och ET eller har ni jobbat på som vanligt? 

• Edison

Min chef vet vad vi går igenom och är väldigt förstående och stöttande. Har ett väldigt stressigt jobb så har pratat om att eventuellt vara hemma en vecka i samband med IVFen. Vet inte om man ska ta en vecka från ÄP, eller ET? Hur har du gjort libra?

• Edison

Det här med akupunktur är faktiskt något jag har funderat en del på. 

Hur många gånger var du på akupunktur, och när i behandlingen gjorde du det?

• Edison

Ja man får väl helt enkelt se hur man mår. Skönt att ha möjlighet att vara hemma ett par dagar iaf om man känner att man skulle behöva det :) bara 4 v tills ni startar nu libra:) de är ju jättesnart:)

• Edison
    {#emotions_dlg.flower} Spraystart:

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    4 april - Libra1
    24 mars- Edison

{#emotions_dlg.flower} VUL:

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:
    Vecka 16 - Libra1
    Vecka 15 - Edison

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:

Plus Testdag:

Gravid Gravida och BF:
  • Edison
    Libra1 skrev 2014-03-10 12:01:23 följande:
    2014bebis: Hoppas ett av dem är ett guldägg i alla fall.

Vad händer på Nordic om det inte blir återföring?
    Frågade dem om detta när jag var där förra veckan. Blir det ingen återföring så räknas det som ½ poäng.
    Räknas ½ även om man ej kommer till ÄP, men det måste väl vara väldigt sällsynt? 
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö