Millan14 skrev 2014-10-15 18:30:31 följande:
Tack så väldigt mkt för att ni tar er tid å ge mig feedback, ni är guld värda!!
Jag går å pratar me en psykolog, genom jobbet, men får nog bara 2 samtal till, gått en gång redan.
Jag mår bättre när jag är hemma, slipper stressen å pressen på jobbet, även om jag har svårt att släppa det helt. Men klart bättre än att vara på jobb.
Tar hand om mig genom promenader, lugn å ro, försöker vara här å nu, å bara ladda batterierna. Det bästa hade varit en fortsatt sjukskrivning så jag hinner klart en hel behandling.
Personal på nordic säger att stress inte ska påverka, å det gör de kanske inte heller....vad vet jag.,..
Men tack för responsen! Med era kloka å uppmuntrande ord så kan jag nu känna mig lite mer trygg i att vi gör rätt i att köra igång en ny behandling!!
Libra1 skrev 2014-10-15 18:40:02 följande:
De har sagt till mig också att stress inte påverkar. Men det tror jag. Sådan här stress i alla fall. Stresshormoner ska inte vara bra i för höga värden. Låter perfekt att stressa ner och ta dagen som den kommer. Att det är viktigt att bara ta en dag i taget. Jag försöker leva så men det är svårt.
Idag skulle jag gått tillbaka till jobbet efter en lång sjukskrivning men kände mig inte redo. Har fortfarande ont efter operationen. Är så glad nu att jag sjukade mig. Hade aldrig orkat jobba kväll och sova över. :-/
Konstigt att de säger så... Jag har motsatt åsikt... Men visst, de säger ju att stress inte påverkar kroppens reaktion på en graviditet. Samtidigt så säger de att för stor stress kan frambringa missfall (förr sa de i alla fall så). Så jag vet inte varför läkarna ändrat sina riktlinjer.
Negativ stress tror jag absolut kan påverka kroppens önskemål om att bli gravid... Men all stress påverkar inte såklart...