Nordic IVF Center Malmö
Ni som gjort fet med blastosyst vilken dag efter omslag gjorde ni åf?
Ni som gjort fet med blastosyst vilken dag efter omslag gjorde ni åf?
Grattis MålaMittHjärta! Vad skönt att du fick en sån fin blastocyst! Kram
Jag är inne i vecka 12 nu, har KUB UL nästa vecka! Scary! Jag hoppas att det finns en liten alive and kicking där då.
Målamitthjärta nu är jag också ruvare sedan 15.30 till en jättefin blastocyst. Helt utan fragmentering. De sa inget om att den höll på att kläckas för oss men hoppas inte det är negativt för oss.
Då hann vi ej mötas. Jag va där 13.40.
Läkaren bekräftade min misstanke om lågt progesteron så jag fick börja med lutinus idag. Det va 2.3 i måndags på athen lökarens prpver men ham svarade mig aldrig på mitt mail om att det verkade lågt. Tog nytt prov idag hos Nordic.
Hur lever ni efter FET och ET? Jag tränade idag, försöker leva som vanligt så mycket det går. Gör ni det eller tar ni soffläge?
Vi såg på bilden av blaston att det var hål i skalet på ena sidan så man märkte på läkaren och embryologen att de behövde vara snabba. Det är nog väldigt ovanligt att den håller på att kläckas redan vid et både Pia och den andra verkade väldigt entusiastiska över detta (glömde fråga). På den du skrev ska de kläckas på dag 1 så vår blasto var nog väldigt tidig. Håller tummarna för er :)
En sak jag tänkt på är att Sorana även denna gången bara skriver ut 1 ask pogynon och 3 askar lutinus, progynon tabletterna räcker ju inte ens till TD. Men Pia skulle genast fixa, det var så sist att man var tvungen till att ringa om mer läkemedel för det inte räckte.
Mmm. Könns igen. Jag har ingen lustigt till något. Orken finns men jag känner mig deppig över att inget känna. Första gången jag gör Fet i egen cykel utan hormoner så jag vet inte om det är normalt. Jag inbillar mig att jag borde känna ngt om jag va gravid. Det är magen som spänner men annars känner jag ingen alls.
Någon här som gjort FET i naturlig cykel som kan dela med sig av hur/om de kände något i kroppen ruvardag 6 o såvidare.
Tack Gina43. Känns lugnande! Fick vårt 1a barn med stimulerad fet. Då va brösten så ömma at jag ej kunde röra vid dem.
Idag Lämnade jag hcg på blod på grekiska läkarens begäran. Ruvardag7 känns tidigt och jag oroar mig över om hcg verkligen finns i blodet nu. Hade velat avvakta mensdag och sen ta hcg. Då har man ju lite mer känsla själv....om mens är på gå eller så.
Om några timmar är det KUB
Grattis till ett första positivt resultat mom2012!!
Tänker att det kanske finns annat förutom immunbehandling som också kan ha bidragit? Det var ju första gången som ni fick till frysen? Man säger ju ofta att prognosen för graviditet är god om man får till frysen ("a good batch"). Förra gången fick ni ju också blastocyst för första gången. Är det melatonin och Q10 som kan ha bidragit till att höja kvaliteten på äggen? Eller möjligen något annat?
Nu håller vi tummarna för att det ska gå fortsatt bra! Sa innan att det där med tidigt test/tidiga undersökningar egentligen bara får en att må sämre, tyvärr. Man oroar sig för nästa test/undersökning och vill ha kontroll över något som man inte råder över. Stay cool, prognosen ser ju bättre ut denna gång. Försök att "vila i det".
.. vilket förstås är otroligt svårt. Stor kram till dig!