• Gina43

Nordic IVF Center Malmö

mom2012 skrev 2015-10-11 14:33:47 följande:

Ni som gjort fet med blastosyst vilken dag efter omslag gjorde ni åf?

Dag 6 var planerat i våras. Jag trodde att det skulle vara dag 5, men det var visst dag 6.
  • Gina43

Grattis MålaMittHjärta! Vad skönt att du fick en sån fin blastocyst! Kram

Jag är inne i vecka 12 nu, har KUB UL nästa vecka! Scary! Jag hoppas att det finns en liten alive and kicking där då.

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-10-16 21:17:28 följande:

Målamitthjärta nu är jag också ruvare sedan 15.30 till en jättefin blastocyst. Helt utan fragmentering. De sa inget om att den höll på att kläckas för oss men hoppas inte det är negativt för oss.

Då hann vi ej mötas. Jag va där 13.40.

Läkaren bekräftade min misstanke om lågt progesteron så jag fick börja med lutinus idag. Det va 2.3 i måndags på athen lökarens prpver men ham svarade mig aldrig på mitt mail om att det verkade lågt. Tog nytt prov idag hos Nordic.

Vi har aldrig heller haft kläckande blastocyster vid ET. Det har ju blivit två graviditeter ändå! STORT GRATTIS till din fina blastocyst!! Äntligen! Som ni har kämpat för att ta er till denna punkt där ni är idag!!

("lökaren" - kul typo)
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-10-17 15:56:45 följande:

Hur lever ni efter FET och ET?  Jag tränade idag, försöker leva som vanligt så mycket det går. Gör ni det eller tar ni soffläge?

Jag lever som vanligt - och inte för att göra dig orolig - men jag skulle nog skippa träning och sex de dagar då embryot väntas fästa. Soffläge skulle aldrig funka!
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-17 08:48:34 följande:

Vi såg på bilden av blaston att det var hål i skalet på ena sidan så man märkte på läkaren och embryologen att de behövde vara snabba. Det är nog väldigt ovanligt att den håller på att kläckas redan vid et både Pia och den andra verkade väldigt entusiastiska över detta (glömde fråga). På den du skrev ska de kläckas på dag 1 så vår blasto var nog väldigt tidig. Håller tummarna för er :)

En sak jag tänkt på är att Sorana även denna gången bara skriver ut 1 ask pogynon och 3 askar lutinus, progynon tabletterna räcker ju inte ens till TD. Men Pia skulle genast fixa, det var så sist att man var tvungen till att ringa om mer läkemedel för det inte räckte. 

Har läst om kläckande blastocyster då och då på forumet, så det verkar hända. Det är förstås ett väldigt bra tecken! Vi är hoppfulla hela bunten!!

Jag tror att de generellt är väldigt positiva vid ET (för att ingjuta hopp?). Det var de även när jag fick tillbaka ett embryo som inte var sådär perfekt som det som blev min son. "Det verkar lovande" sa de och storlog, trots att blastocysten inte ens hade blåst upp sig (och då är det verkligen en tidig blastocyst vad jag förstår). Och nej, det blev ju inget den gången.
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-10-22 14:43:52 följande:

Mmm. Könns igen. Jag har ingen lustigt till något. Orken finns men jag känner mig deppig över att inget känna. Första gången jag gör Fet i egen cykel utan hormoner så jag vet inte om det är normalt. Jag inbillar mig att jag borde känna ngt om jag va gravid. Det är magen som spänner men annars känner jag ingen alls.

Någon här som gjort FET i naturlig cykel som kan dela med sig av hur/om de kände något i kroppen ruvardag 6 o såvidare.

Jag förstår precis din oro! Man blir lite smått knäpp när man ruvar. Men man kan väl inte känna något så tidigt? Om embryot har fäst så är HcG nivåerna så låga ännu!? Svårt att säga när man "borde känna något".

F ö har jag inga ömma bröst varken denna eller förra graviditeten. Det kan vara så olika. Om du hade ömmande bröst förra gången så innebär det inte att du måste få det vid nästa graviditet? Jag var knappt illamående med min son, men denna graviditet har jag ett segt och småläskigt illamående om mornarna. Förra graviditeten var jag hopplöst hård i magen..nu är jag rätt ok ändå.
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-10-23 08:15:41 följande:

Tack Gina43. Känns lugnande! Fick vårt 1a barn med stimulerad fet. Då va brösten så ömma at jag ej kunde röra vid dem.

Idag Lämnade jag hcg på blod på grekiska läkarens begäran. Ruvardag7 känns tidigt och jag oroar mig över om hcg verkligen finns i blodet nu. Hade velat avvakta mensdag och sen ta hcg. Då har man ju lite mer känsla själv....om mens är på gå eller så.

Ja, det ÄR tidigt! Efter min utredning för utomkvedshavandeskap med en massa tester hit och dit kan jag egentligen inte rekommendera tidig provtagning, men din läkare kanske har en god anledning? Tror att en massa tester bara ökar kontrollbehovet. Med ökat kontrollbehov över sådant som man ändå inte råder över kommer bara ångest, oro och grubblerier, känns det som.
  • Gina43

Grattis till ett första positivt resultat mom2012!!

Tänker att det kanske finns annat förutom immunbehandling som också kan ha bidragit? Det var ju första gången som ni fick till frysen? Man säger ju ofta att prognosen för graviditet är god om man får till frysen ("a good batch"). Förra gången fick ni ju också blastocyst för första gången. Är det melatonin och Q10 som kan ha bidragit till att höja kvaliteten på äggen? Eller möjligen något annat?

Nu håller vi tummarna för att det ska gå fortsatt bra! Sa innan att det där med tidigt test/tidiga undersökningar egentligen bara får en att må sämre, tyvärr. Man oroar sig för nästa test/undersökning och vill ha kontroll över något som man inte råder över. Stay cool, prognosen ser ju bättre ut denna gång. Försök att "vila i det".

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö