• Moolie

Nordic IVF Center Malmö

mom2015 skrev 2014-10-21 20:44:53 följande:

Moolie vilken bra karl du har! Rätt inställning. Man ska göra saker som är kul. Illamåendet kan jag trösta dig med att det försvinner... För min del kom det exakt v.7 som det står i böckerna, sen avtog det lite kring v.9 och blev "kvällsillamånde": Det var ganska praktiskt för då kunde jag sköta jobbet. Jag pendlar till jobbet och 2 gånger på 9 månader fick jag stanna och hänga runt en telefonstolpe eller ett träd på vägen till jobbet En gång i häll-regn, så när jag kräkt färdigt va det bara att vända hemåt igen för jag var dygnsur. I dag kan man skratta åt det Jag löste mitt illamående med Haribo salta pengar!

Ang. dina vänner. Hur menar du? Har du vänner som inte kunnat hantera er sorg kring mf vid förra ivf? Eller har de ogillat själva IVF grejen?

Jag har från början känt mig riktigt ensam om detta. Finns inga stödgrupper eller RIKTIGA personer förutom IVF-grupper på Facebook. De har träffar men jag har alltid bangat då jag varit rädd.

Min rädsla har gjort att jag isolerat mig mer och mer... Därför hör inte mina vänner av sig mer... Så allt är ytterst självvalt... Men jag mår otroligt dåligt över det.
  • Moolie
    Millan14 skrev 2014-10-21 22:34:04 följande:

Jag har också känt saknad efter ngt riktig person att prata med om ivf, om missfall, om alla känslor som man går igenom. En grupp av människor som kanske tillsammans stöttar varandra igenom denna berg å dalbana. Jag tycker det är konstigt att det inte finns någon att vända sig till. Jag är väldigt tacksam för trådarna här på familjeliv, men ibland hade det känts bra me ett fysiskt möte, en grupp me människor som man får ett ansikte på.

Jag har ett jätte behov av bara en kram av någon som känner samma oro och har gjort samma resa som jag. Det är svårt att hålla ihop sig själv efter en sådan pärs... Även om man har sin respektive så upplever de inte samma sak som en själv. Inte för stunden i alla fall...
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-10-22 18:55:27 följande:

Vi har ju träffar! Kolla här: www.minbebis.com/blogg/libra/traffar/

En tjej vill starta träffar för alla sekundärt barnlösa. Står också på sidan. :)

Moolie: Där finns fler tjejer i IVF-gravidgruppen som haft missfall. Vet att det känns lite läskigt första gången. Men jag lovar att det känns bättre när man gjort det.

Ni är verkligen JÄTTE rara allihop i grupperna!! Men jag blir såå nervös och vid varje träff har det varit något annat tex precis en återföring eller precis plussat... Där har varit framförallt en gång jag ställde in av rädsla och de andra gångerna har jag varit ganska lättad att annat kommit i vägen... Med handen på hjärtat!!

Jag tycker om er allihop i grupperna men det är SÅÅÅ läskigt!! Speciellt när man så gärna velat komma er nära allihop... Usch... Är så dålig på vänskap...
  • Moolie
    2014bebis skrev 2014-10-22 21:26:44 följande:

Har länge funderat på att våga mig på att gå på en träff så jag förstår dig precis Moolie. Kanske jag till och med vågar ta steget dit en dag

Gööööör det!! Så går jag på en gravid-träff!
  • Moolie

tänker på dig sindyrella!!

Vi var på vårt första UL idag. Innan har det varit VUL. Såg en liten knodd som har ett 6cm stort huvud. Hjärnan och två halvor är där. Alla kammare i hjärtat. 1:20 000 på kromosomfel. En tummsugare! Och som det kliade på näsan...! Jag är så glad! Det var vår tur nu!

Nu är det banne mig er tur också!!

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-11-06 20:15:09 följande:

Moolie: Härligt att höra att allt såg bra ut. Då kanske du vågar slappna av mer? Denna gången kommer det att gå vägen. :)

Ska till psykologen imorgon. Ska försöka bearbeta allt då... Kanske få något tankemönster...
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-11-08 16:26:39 följande:

Igår var jag på VUL och allt såg bra ut. Ska tillbaka på måndag. Sen får vi se när ÄP blir av. :D

Nu blir det åka av! :D
  • Moolie
    mom2012 skrev 2014-11-10 22:09:01 följande:

Moolie tips på rolig ultraljud. Man kan få i 3D om man vill. Finns en klinik i malmö vet jag. Undersökningen spelas in och man får dvd med sig hem :)kostar en slant dock

Jag har funderat på det... Men i v26 hoppas jag att min depression har lättat så jag kan fokusera på sparkar och min lilla doppler. :)
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-11-13 18:19:24 följande:

Äggplocket gick superbra!!! 9 ägg blev det. Känns ok. Hoppas på bra kvalitet nu bara. Vi kör ICSI på hälften i alla fall, ev på alla. Jag ska få tillbaka ett embryo på lördag och eventuellt en blastocyst på tisdag. Det beror lite på hur de ser ut. Våra brukar inte klara långtidsodling. De verkar helst vilja långtidsodla, men det gick jag inte med på. Vill inte stå utan på tisdag. Idag har jag börjat med Ovitrelle i små doser. Först varannan dag och sen var tredje. De dagar jag inte tar det så blir det Lutinus. Detta för att undvika tidiga spottings och mens. Spännande!!! :)

Nu går det undan!!
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-11-14 10:49:19 följande:

6 av 9 befruktade. Oj vad glad jag blev!!! Vårt bästa resultat. :)

Åh grattis!! :D
  • Moolie

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ny behandling: 
    Barfota4
    2014bebis FET
    Mom2015 
    Sindyrella1983

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:
    Mom2015 - korta protokollet 

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    1 november- Libra1
    Ca mitten November 2014 - Mom2015

{#emotions_dlg.flower} VUL:
    7 november - Libra1
    10 november - Libra1
    10 november - 2014bebis

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:
    13 november - Libra1

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:
    15 november - Libra1
    30 Augusti - Moolie

Plus Testdag:
    2 december - Libra1

Gravid Gravida och BF:
    2 Mars 2015 - ITM
    8 Mars 2015 - walkwithme
    7 Maj 2015 - Moolie

NalleGravid VUL:
    3 okt - Moolie

{#emotions_dlg.flower} Antal försök:
    Libra1 - 5 färsk + 1 misslyckat FET (1 IUFD, 1 MA)
    Moolie - 2, ett färsk och en FET
    Sindyrella1983 -4 färskförsök 
    2014bebis- 7 färska försk
    Barfota4 - 1
    Mom2015 - 5 färskförsök för syskon
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-11-19 11:27:16 följande:

Spännande! :)

Idag är jag på rd4. Är fortfarande väldigt uppblåst och mår jätteilla. Funderar på om jag borde kolla så jag inte har vätska i buken. Har fortfarande ont och känner mig helt stel. Är sjukskriven t om imorgon. Känner inte alls för att jobba 24 timmar i helgen. :-/

Du kanske borde åka in och kolla vätskan och be om råd hos läkare om ditt arbetspass... Det kanske är svårt att byta just de passen med de andra kollegorna... Men det kanske är värt ett försök?
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-11-19 13:54:45 följande:

Nä byta gör jag inte. Får bli sjukskrivning eller semester. Orkar inte strula. :P

Ska ringa imorgon och höra vad de säger.

Semester kan de ju neka en... Så sjuka du dig i sådana fall! :)
  • Moolie
    mom2015 skrev 2014-11-25 14:42:03 följande:

Elonva är en vidareutveckling av Gonal-F, som fungerar en depåspruta som räcker I ca 7-8 dgr. Jag tog den CD2 och nästa gang jag tar en spruta är CD8 efter VUL. Då börjar jag med Gonal-F.

Fick veta av min man att det är vinterkräksjuka på dagis, så tror jag har svaret där. Har fått boka om min VUL tid för jag är ganska svag och omtumlad idag så jag tror inte jag klarar att köra 2 h I morgon enkel resa.  

Fy så tradigt! Håll dig hemma och bli frisk med dig nu! :))
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö