• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Edison skrev 2014-06-02 11:19:14 följande:
    Hej. Vi kommer göra FET om ca 2 veckor och funderar på att testa akupunktur inför detta försöket. Någon som testat detta och vet någon duktig akupunktör i skåne?
    Vad kul att det börjar närma sig. Vet några som gjort akupunktur. Man bör nog gå några gånger innan insättning för att det ska ge någon effekt.

Här finns lite tips: fertilitetsguiden.com/alternativ/alt_behandlingar.php
  • Libra1
    Nassa skrev 2014-06-02 14:29:49 följande:
    Ruvar på två 8-celliga embryon. Vet på onsdag om det blir något till frysen. 8 av 11 blev befruktade. 

Edison: har inte provat akupunktur för ivf men av andra anledningar men det var i stockholm så jag känner inte till någon bra här i skåne. Vet att det finns en mycket duktig i Göteborg.
    Jättebra resultat. Då får vi hoppas att det går vägen denna gång och att de sätter sig rätt. :D
  • Libra1
    ITM skrev 2014-06-11 11:38:36 följande:
    De gick bra idag 7 ägg fick de ut. Men jisses vad de skiljer sig från gång till gång på äp. Första gången var jag jätte dålig o hade jätte ont efteråt, förra gången mådde jag prima denna gången har jag rätt ont kan jag säga :/
    Nu håller vi tummarna, fick en tid för återföring på fredag men antagligen blir de måndag....

Nassa hur mår du?
    Hur är det med er andra?
    Kram
    Grattis! Det var ju bra. Hoppas du mår bättre snart.
  • Libra1

Sindyrella: Välkommen hit! Vad kul! Eller nej, det är ju tråkigt att ni också måste gå vidare.

Email: underbehandlingmalmo@nordicivf.se

Vi ska nog också göra nästa i september. De krockade med annat i augusti antar vi. Så lite dumt!

Vad var ditt första intryck? Jag trivs med alla på Nordic. :)

• Libra1

Jaså är Sven tillbaka igen. Han var där bara tillfälligt innan. Något flummig men hade många bra svar på våra frågor. Så han gillade jag. De andra är också väldigt bra. :)

Det var ju skumt. Maila och påminn!

• Libra1

Nassa: Nej vad tråkigt!!! :( Jag har testat Menopur en gång och fick inte färre ägg utan fler. Så det behöver inte bli så. Jag vill också ha Menopur igen nästa gång. Socker och mjöl ska jag också vara hård med nästa gång. Det är det värt! :) Kramar

• Libra1

Jag äter extremt mycket socker och mjöl. Så ska försöka ta bort rent socker också samt byta vetemjöl mot andra mjölsorter.

Där finns mycket ekologiskt godis som är gjort på bättre godis om man måste ha något. Fin choklad är också ok. Man kan försöka äta frukt istället för smågodis. Måste man äta kakor så får man baka själv. Där är så mycket annat i godis och kakor också som inte känns nyttigt. :)

• Libra1

Bättre socker skulle det stå. Ligger yrvaken i en sjukhussäng. :P

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö